Alghero på Sardinien eller Alcudia på Mallorca?

11 nov. 2010 07:11
Visningar: 1008
Ett angenämt i-landsdilemma att lösa :-) Nämligen om vi ska åka med vår dotter (som då kommer vara 10 månader) till Sardinien eller Mallorca i vår. Vi planerar att resa i mitten av maj.

Någon som har några tips, resanekdoter eller råd som kan göra valet lättare?
Av Staul
16 nov. 2010 08:40
Kan rekommendera Sardinien. VI har varit i Alghero, eny mycket trevlig gammal stad. FIn strand men kanske inte den mest barnvänliga. Vädret bör ju vara bra i maj också.
Vi har inte varit på Mallorca men där skall ju vara fantastiskt vackert också
Ha en bra resa!
16 nov. 2010 10:07
Tack för tipset! Tror dock att det blir Mallorca nu och Sardinien när hon blir lite äldre. Faller för bekvämligheten att åka direkt från närmaste flygplats och inte ta sig till Arlanda först. Det är märkligt - förut letade man efter billigaste reguljärflyget och hade inga problem med att mellan-landa i Moska 10 timmar. Väl på plars var det budgetboende som gällde och toalett i korridoren helt ok. Nu är det direktflyg som gäller och jag blir helt lyrisk när jag hittar ett hotell som har "Happy Baby-paket" med barnstol, barnsäng, babysitter och paraplyvagn :-) Lustigt hur det ändras!

Sardinien verkar dock fantastiskt vackert så jag hoppas det ligger kvar i några år till!