Egypten
Kaatta,
18 feb. 2009
Updaterad av Egyptenguiden
för 15 år sedan
Hej hej igen!
Jo ska äntligen åka nu till Egypten, Alexandria.
Jag åker i slutet av februari och stannar tills i början av mars!
Jo jag undrar om ni har lite tips på vad man kan hitta på för olika saker i stan?? eller utanför. Jag är tänkt iallafall att besöka pyramiderna, det är ett mål, men ...
Egypten
Metted,
24 jan. 2015
Updaterad av Mapa1
för 9 år sedan
Hej!
Vi åker till Dahab med landning i Sharm el Sheik den 21 feb. Fick dubbel info avgående visum,någon som vet om vi behöver eller ej? Även hur läget är,läste på UDs hemsida om avrådan om att åka,någon in satt eller nyligen varit där som vet?
Tack på förhand! //Mette ... Mapa1: Betalade ni ...
Egypten
Jenniferst,
21 dec. 2013
Updaterad av Marulk
för 9 år sedan
Hej, skulle ni våga åka till Egypten våren 2014?
Har sett att resebolagen har en del billiga resor dit nämligen och jag funderar på att åka med min syster. Vågar man chansa?
Skall man boka nu eller vänta lite för att priserna kanske sjunker ytterligare? Vi hade tänkt åka i mars, åker man till ...
Egypten
Canada2000,
15 aug. 2013
Updaterad av Marulk
för 11 år sedan
Egypten
Med anledning av säkerhetsläget avråder Utrikesdepartementet tills vidare från icke nödvändiga resor till hela Egypten.
Ursprungligt beslut om avrådan togs den 10 augusti 2012. Avrådan gäller tills vidare.
Från UD!
Mer info: http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Kairo/ ...
Egypten
Sweetsummer,
8 aug. 2013
Updaterad av Newyorkchic
för 11 år sedan
Hejsan!
Tankte bara om ni behover hjalp med Egypten sa hjalper jag garna till, kan dock mer om Hurghada och El Gouna, men skulle ni ha om andra omraden eller allmant sa ska jag forsoka gora mitt basta vilket som.
Vh. Natalia ... Tholle: Hej ska till el gouna i januari med min dotter och min ...
Egypten
Snuffsen,
8 apr. 2013
Updaterad av Marulk
för 11 år sedan
Någon som vet hur läget är i Egypten nu, i hurghada?
Hade tänkt åka nu i maj, är de att rekommendera? hört att de ska va inbördeskrig?
Kan man gå utanför hotellet tro? vi vill ju se pyramider och göra lite utflykter trots att vi bor på all inklusive isf.
... Kboggio: Det är ingen fara ...