Åker till Sydney 2 okt

Av Jonnaa
29 aug. 2013 02:37
Visningar: 184
Snart bär min resa mot Aussie iväg, exakt fem veckor! Utgångspunkten kommer att vara Sydney. Jag har egentligen ingen större koll på något och jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra mer än att bli asgrym på engelska och se något annat än vackra vintersverige. Jag stannar till slutet på mars och jag ska hälsa på en släktning, det är allt som är ''spikat''. Om någon vil haka på och se sig om så just let med know =)
1 sep. 2013 22:20
Jag och en tjej till åker den 10e sept till Brisbane men kommer förmodligen att bosätta oss för jobb i Surfers paradise i ett par månader. Efter det tänkte vi resa runt lite i oz och förhoppningsvis hinna en sväng till NZ. Hör gärna av dig om du kommer till Surfers så kan vi ju ses =)
Av Jonnaa
3 sep. 2013 23:14
Vad kul att du hör av dig!! Kommer garanterat höra av mig om jag hamnar där =)
Av Aleur
4 sep. 2013 17:06
Hej!
Min reskompis bangade precis och det var tänkt att vi skulle åka just i början av oktober till Sydney. Jag vill nog jobba endel i början, min reskassa är inte obegränsad, men samtidigt ta de rätt chill, festa, surfa, dyka, allt det där man inte får missa ;) Jag hade planerat mer att åka runt i slutet av resan, tänkte också stanna till någon mars-april, men jag har inte heller något som är direkt spikat! :)
7 sep. 2013 03:38
Har efter endel om och men bestämt mig för Sydney så åker ner dit i mitten av oktober! Min tanke är att försöka skaffa jobb samt boende i Sydney, mest för att jag känner att det vore jäkligt härligt att ha någon slags "vardag" någon annanstans än just här i Sverige! Men när jag jobbat lite (har sparat lite sen innan så har en ok resekassa från början) så vill jag också passa på att njuta av Aussie. Har ingen hembiljett så tänker ta hemresan lite som den kommer men vill stanna till april minst!

Men har du också tänkt att jobba först? Vore kul att mötas upp i Sydney! Hur tänker ni med boende?

:)
Av Jonnaa
7 sep. 2013 17:51
Hej hopp! Kul att ni har liknande planer:) tänker bo och jobba Sydney ett tag. Sen resa:) vi borde höras och sammanstråla tycker jag!!
Av Aleur
7 sep. 2013 18:03
Jag tänkte också jobba några månader först! :) Jag åker med blueberry och fick tipset att bo på hostel tills man fått sitt första jobb och sen leta efter något eget, typ dela en lägenhet. Absolut, inte långt kvar nu! ;)
Av Litard
8 sep. 2013 09:43
Tjenare!
Åker också dit nästa månad för att jobba och resa runt. Så tänkte bygga upp ett litet kontaktnät med andra som är landet så kan man växla nyheter och tips och styra upp lite äventyr!
Lägg gärna till mig på facebook :)

MvH Thomas Holmudd