Air Canada kör med Charterpackad Boing 777
Noterade idag att den flight jag har från Montreal till Heathrow med en 777-300 är en 3+4+3 istället för den vanliga 3+3+3 uppställningen.
Detta kommer inte att bli roligt och som tur är lyckades jag hitta plats framme vid en vägg.
Normalt sett tycker jag 777 är helt OK men det var helt nytt för mig att dom ska börja med dessa charter bestyckade kärror i vår.
http://www.seatguru.com/airlines/Air_Canada/Air_Canada_Boeing_777-300ER_77W_new.php
Misstänker att denna maskin kommer att bli samma hatobjekt som 757an.
Detta kommer inte att bli roligt och som tur är lyckades jag hitta plats framme vid en vägg.
Normalt sett tycker jag 777 är helt OK men det var helt nytt för mig att dom ska börja med dessa charter bestyckade kärror i vår.
http://www.seatguru.com/airlines/Air_Canada/Air_Canada_Boeing_777-300ER_77W_new.php
Misstänker att denna maskin kommer att bli samma hatobjekt som 757an.
Japp, det är snarare regel numera att 777-300ER har 3-4-3 i economy. Mer cash i plånboken för bolagen och mer obekvämt för resenärerna.
Flygbolagen tjänar i regel inte mycket pengar på ekonomiklass så de gör den klassen mer obekväm vilket är ett incitament att köpa dyrare biljetter i economy +/extra eller om man har råd business vilket är en kassako för bolagen.
Det är samma som med nya 787. Därför föredrar jag i regel Airbus-planen då de är mycket mer bekväma för resenärerna.
Flygbolagen tjänar i regel inte mycket pengar på ekonomiklass så de gör den klassen mer obekväm vilket är ett incitament att köpa dyrare biljetter i economy +/extra eller om man har råd business vilket är en kassako för bolagen.
Det är samma som med nya 787. Därför föredrar jag i regel Airbus-planen då de är mycket mer bekväma för resenärerna.
Både Air Canada, American Airlines och Emirates har 3-4-3 på sina B777-300