Adapter Sri Lanka
Citerat från Gevalia:
Tre piggar har de. Lite platt. Vet ej vad de heter. Alla boende vi varit på har haft för utlåning. Vår egen reseadepter, en gammal rund, vit, fungerade dock bra för det mesta, men ibland vill man använda fler samtidigt.
Ha en härlig resa!
Tack för svar!Tre piggar har de. Lite platt. Vet ej vad de heter. Alla boende vi varit på har haft för utlåning. Vår egen reseadepter, en gammal rund, vit, fungerade dock bra för det mesta, men ibland vill man använda fler samtidigt.
Ha en härlig resa!
Har förstått att det är en med tre piggar, men det finns ju olika modeller där också, som sagt. Du säger "lite platt", eller "rund". Menar du att piggarna var kantiga eller runda, eller två runda och en kantig, eller vad? Jag vill helst ha med mig rätt, och inte förlita mig på att det finns att låna, då jag ska vara lite "off". Vill heller inte dela med någon annan.
Kantiga. Två liggande av metall och en stående av plast är det på min adapter. Det är en sån därsom t.ex
http://www.elgruvan.se/sv/reseadapters/479-travel-star-reseadapter.html
säljer. Se bilden och snett ner till höger.
http://www.elgruvan.se/sv/reseadapters/479-travel-star-reseadapter.html
säljer. Se bilden och snett ner till höger.
Hej!
Jag laddar just nu min mobil i hikkaduwa, sri lanka. Här är det tre runda hål, ett uppe och två nere. Vi köpte en adapter här, men använder inte den. Personalen på vårt hotell stoppade in en penna i det översta hålet och då kunde vi sätta in våra laddare i de två understa. Detta har funkat på alla ställen längst med västkusten. Inne i landet stötte vi på eluttag med en platt upptill och två runda hål nedtill. En sådan adapter hade vi med oss. Lycka till och trevlig resa!
Jag laddar just nu min mobil i hikkaduwa, sri lanka. Här är det tre runda hål, ett uppe och två nere. Vi köpte en adapter här, men använder inte den. Personalen på vårt hotell stoppade in en penna i det översta hålet och då kunde vi sätta in våra laddare i de två understa. Detta har funkat på alla ställen längst med västkusten. Inne i landet stötte vi på eluttag med en platt upptill och två runda hål nedtill. En sådan adapter hade vi med oss. Lycka till och trevlig resa!