4-dagars resa i slutet på November för par?
Hej!
Kan inte säga att jag är särskilt aktiv här, inte inloggad iallafall.
Den hjälp jag fått däremot är helt otrolig.
I November vankas det 2-årsdag för mig och särbon och jag tänkte därför bjuda iväg henne på en härlig korttripp någonstans.
Men, där tar det stopp. Jag har ingen aning om var man ska åka eller vad man ska göra.
Jag är HELT öppen för förslag på ett resmål som skulle vara schysst ett par dagar i slutet på November, oavsett om det är Säffle eller Sydney.
För att förtydliga då:
Ungt par
Utresa 26-27 November, vill vara borta 3-4 dagar
Boende + resa kan uppgå till 8000:- för båda
Inom Sverige eller utanför kvittar
Gärna någon upplevelse med på köpet, sen om det är en vacker plats eller flyga luftballong spelar ingen roll heller.
Har ni några förslag?
Oavsett hur litet ditt råd är så är jag absolut intresserad!
Tack på förhand.
Kan inte säga att jag är särskilt aktiv här, inte inloggad iallafall.
Den hjälp jag fått däremot är helt otrolig.
I November vankas det 2-årsdag för mig och särbon och jag tänkte därför bjuda iväg henne på en härlig korttripp någonstans.
Men, där tar det stopp. Jag har ingen aning om var man ska åka eller vad man ska göra.
Jag är HELT öppen för förslag på ett resmål som skulle vara schysst ett par dagar i slutet på November, oavsett om det är Säffle eller Sydney.
För att förtydliga då:
Ungt par
Utresa 26-27 November, vill vara borta 3-4 dagar
Boende + resa kan uppgå till 8000:- för båda
Inom Sverige eller utanför kvittar
Gärna någon upplevelse med på köpet, sen om det är en vacker plats eller flyga luftballong spelar ingen roll heller.
Har ni några förslag?
Oavsett hur litet ditt råd är så är jag absolut intresserad!
Tack på förhand.
Två förslag.
I Sverige: åk på japanskt spa i Nacka utanför Stockholm, Yasuragi (Yasuragi.se)
Det finns ett gäng olika paket att välja på.
Superhärligt ställe, tycker jag.
Längre bort:
Norwegian har direktflyg till Marrakech flera gånger i veckan. Känns som ett spännande weekendalternativ när Europa är kallt.
Kom förresten på nu att det blir ju första advent ni åker över, så då bör julmarknaderna starta upp runt om i Europa. Vi åkte för några år sedan till Tallinn över första advent, på spa-weekend. Det var ganska mysigt...
Längre bort:
Norwegian har direktflyg till Marrakech flera gånger i veckan. Känns som ett spännande weekendalternativ när Europa är kallt.
Kom förresten på nu att det blir ju första advent ni åker över, så då bör julmarknaderna starta upp runt om i Europa. Vi åkte för några år sedan till Tallinn över första advent, på spa-weekend. Det var ganska mysigt...
Citerat från Gunillad:
Två förslag.
Längre bort:
Hej Gunillad,Två förslag.
Längre bort:
Och tack för svaret!
Pinsamt nog så glömde jag skriva det, men Stockholm har vi varit i ganska många gånger redan faktiskt.
Spa var vi på för bara någon månad sen, så det känns inte riktigt bra heller.
Marrakech kollade jag upp, det lät kanon, tyvärr sticker priserna iväg på flygbiljetterna och det blir för dyrt.
Att det är första advent hade jag faktiskt ingen aning om, men det var roligt! Det kanske öppnar upp möjligheterna för någon härlig julmarknad.
Ska absolut kolla upp vad Balticum har för alternativ.
Tack än en gång!
Och till er andra, ni får mer än gärna fortsätta ge tips och råd. :)
Edit:
Efter att ha fått tipset om julmarknader så lutar det åt att det blir Berlin. Bra hotellpriser och bra flygpriser.
Tittade också på London, billigt flyg men dyra hotell.
Har någon något annat tips på fina "jul-städer"?
Berlin är en riktig höjdare - där kommer ni att få det fint och det finns massor att göra och uppleva och se.
Riga kollade jag på under samma tid och fick då till en helg för 5 000 kr med flyg och fint 4-stjärnigt hotell. Ska vara väldigt träligt säger de som vet.
Hör av dig om du vill ha tips om Berlin - där har jag varit ett antal gånger.
Riga kollade jag på under samma tid och fick då till en helg för 5 000 kr med flyg och fint 4-stjärnigt hotell. Ska vara väldigt träligt säger de som vet.
Hör av dig om du vill ha tips om Berlin - där har jag varit ett antal gånger.