24 dagar att fördela
Hej alla!
Jag och frugan vill vidga våra vyer lite efter ha vart i Phuket med omnejd 7 gånger.
Vi har totalt 24 nätter att fördela varav 6-7 st måste vara i Phuket på slutet på grund utav färdigställning av tidigare startat tatuering.
Grundplanen ser ut som sådan:
Flyg: Arlanda - Da Nang
Bo 6 st nätter i Hoi An sedan 6 st nätter i Da Nang
Flyg: Da Nang - Siem Reap
Bo 5 st nätter i Siem Reap
Flyg: Siem Reap - Phuket
Bo 7 st nätter i Phuket
Vietnam: Handbron, Drakbron, Kvinnlig Buddha, Militärmuseum, Marble Mountains, Hoi An.
Siem Reap: Angkor, Dödens fält, Folkmord museum.
Är lite vad vi hunnit hitta som vi skulle vilja se, sen är det sola & bada som övriga aktiviteter.
Ingen av oss är särskilt intresserad av alkohol och party.
Skulle vilja ha lite tips om dagarna kanske skulle fördelas om eller tas i annan ordning eller någon ort skulle bytas ut?
Jag och frugan vill vidga våra vyer lite efter ha vart i Phuket med omnejd 7 gånger.
Vi har totalt 24 nätter att fördela varav 6-7 st måste vara i Phuket på slutet på grund utav färdigställning av tidigare startat tatuering.
Grundplanen ser ut som sådan:
Flyg: Arlanda - Da Nang
Bo 6 st nätter i Hoi An sedan 6 st nätter i Da Nang
Flyg: Da Nang - Siem Reap
Bo 5 st nätter i Siem Reap
Flyg: Siem Reap - Phuket
Bo 7 st nätter i Phuket
Vietnam: Handbron, Drakbron, Kvinnlig Buddha, Militärmuseum, Marble Mountains, Hoi An.
Siem Reap: Angkor, Dödens fält, Folkmord museum.
Är lite vad vi hunnit hitta som vi skulle vilja se, sen är det sola & bada som övriga aktiviteter.
Ingen av oss är särskilt intresserad av alkohol och party.
Skulle vilja ha lite tips om dagarna kanske skulle fördelas om eller tas i annan ordning eller någon ort skulle bytas ut?
Da Nang och Hoi An ligger så pass nära att det kanske passar bättre att lägga mer tid i Hoi An och bara besöka Da Nang under en dagstur. Kanske byta ut Da Nang mot Saigon?
Jag skulle försöka anpassa resan efter hur pass smidigt det är att flyga till/mellan resmålen utan onödiga mellanlandningar, men det har du säkert redan koll på.
Jag skulle försöka anpassa resan efter hur pass smidigt det är att flyga till/mellan resmålen utan onödiga mellanlandningar, men det har du säkert redan koll på.