1 månad utomlands med familjen i jan-feb

Av Wader
10 sep. 2012 18:08
Visningar: 907
Vi funderar på att släppa allt och resa iväg i en månad :)

Söker nu tips om vart man bör åka. Thailand är flygstolarna lite för dyra. Kollar vi Gran Canaria / Teneriffa kan vi åka dit/hem för 10-12K vilket känns OK.

Vi vill gärna kunna bada (pool). Värme är ett måste då vi ska slappa och vila upp oss. Helst vill vi kunna handla i "vanliga" matbutiker och laga mkt själva. Så mitt i turistorterna vill vi nog inte bo.

Förslag på ställen? Jag vet inte vad som är turistort och inte ;-P
Av Annl
15 sep. 2012 09:00
Förstod inte på ditt inlägg om det var spikat att ni ska resa till Kanarieöarna eller om det bara var ett förslag bland andra.

OM det är Kanarieöarna som gäller så kan jag tipsa om Meloneras där vi bodde på ett lägenhetshotell i små egna bungalows och där lagade vi maten på egen hand och det fanns fina mataffärer att handla i. Ett antal personer bodde på det stället under längre perioder och de hade dessutom en uppvärmd pool.

OM inte Kanarieöarna är spikade så föreslår jag Florida. I USA kan man leva billigt och dollarkursen är ju behaglig just nu för oss svenskar. Och så kan ni hyra en condo som är en lägenhet och dessa är mer än välutrustade