Stöd Ukraina

Linnlias blogg

Måndag 23 Oktober 2006 - Australien
Resealbum: Linnlia

Whitehaven Beach

Hej!
Äntligen har vi fått tag på ett internetcafe med datorer som fungerar i normal hastighet.
Vi befinner oss just nu i Cairns och vi har gjort en hel del sen senast vi skrev, så jag börjar från början..
I torsdag så var vi till Hook Island, Whitehaven beach och Daydream Island och det var så otroligt vackert . Himmeln var klarblå, vattnet turkost och stränderna kritvita - underbart!!
På Hook Island fick vi åka båt med glasfönster på sidorna och botten så att vi kunde se på korallerna utan att bli blöta, det fanns också ett undervattenstorn där vi kunde se fiskar och rev... för alla som har sett Nemo kan vi tala om att vi såg Doris men tyvärr inte Nemo.
På Whitehaven beach stannade båten vid stranden och vi fick gå av i vattnet, de sa att vattnet skulle vara till knäna men det måsta vara en väldigt lång person som sa det för jag blev blöt till midjan. Jag bar Lia och hon fick hålla upp kamrorna över huvudet så de klarade sig.
Väl i land så spenderade vi 2 timmar i paradiset, whitehaven beach rankas som en av de 10 vackraste stränderna i världen och det är inte svårt att förstå varför.
På daydream Island plockade vi snäckor som jag och tjejorna envisas med att ta med oss hem till Sverige.
I lördags lämmnade vi Airlie Beach och tog tåget till Cairns, det tog 10 timmar och resan gick bra.
Här bor vi jättefint i ett litet hus med stor veranda och bubbelpool i badrummet, i parken finns det två lekparker för barnen och två stora poolområden så vi vet vad vi ska göra. De har också världens största hoppkudde och den är rolig både för vuxna och barn.
Nu när vi har varit här mer än halva tiden kan vi märka på barnen att hemlängtan börjar komma smygande, de saknar sina kompsar,släktingar och leksaker och att vara borta fyra veckor är nog alldeles lagom, jag måste väl tillägga at vi vuxna saknar er ibland också!
Imorgon ska vi åka till Hartley Creeks krokodilfarm och få se när krokodilerna matas och vi får även se den beryktade "dödsrullningen".

Tack för all inlägg i dagboken, det är roligt att ni är så många som följer vår resa!!

Kramar Sofie Sjaak Linn och Lia
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Snart....!
12 år sedan
Kuala Lumpur
12 år sedan
FRAMME!
12 år sedan