Onsdag 1 Juli 2009 - Nha Trang
Whale Island
Ännu en härlig dag! Vaknade till solen och fågelkvitter.
Har inte berättat det men på resorten bor det ett annat svenskt par. Oxå han dykare. Vi satt och snackade lite vid frukost och bestämde oss för att ta ett dyk från resorten. Bara kliva i med dykgrejjerna. När vi bestämt oss så hängde även en divemaster från resorten med , Marie. Det första, eller det som blev det första dyket döpte vi till "Magnus Uggla" 4 minuter eller är det sekunder han sjunger om? I alla fall, vi gick ner och rakt under oss 30 meter från land så såg vi 2 st Devil Scorpion Fish" Väldigt fina och då vi skulle lämna dem så sköt divmasterns tankpackning så det blev en jaccussi i havet. Skoj men ändå alvarligt. Tur att vi bara kommit ner 4 meter oxå. Upp igen och tillbaka till land och byta tub. Nya friska tag. Nästa försök blev ett kanondyk. Massor av fisk samt det kändes så bra.. Simmade bland annat förbi en liten öppning i en stenformation och då kom jag öga mot öga med en jätte Trigger Fish. Han såg inte snäll ut men konstigt nog var den det. Jag lovar, jag har inga bitmärken någonstans.
Väl tillbaka så var det bara att återgå i det vanliga tempot. Äta, sola, läsa bok osv.
Nu ikväll har det tornat upp sig riktigt stora moln samt det har börjat blåsa, hoppas det är borta tills imorgon när vi skall åka vidare. Det är ju en båttur på 2 timmar härifrån. Träffade en engelskman nyss och jag berättade att vi skulle åka vidare till ön i söder som heter Phou Qouc, glöm det sa han, de har riktig regnperiod nu så ni kommer att regna bort. hmmm vad skall vi hitta på nu resterande tiden? Tja, får väl fundera på de i Nha Trang som vi skall till imorgon.
Kan nämna oxå att internet här ute är så segt att 10 minuter för att skicka en blogg! Därav inga bilder....
Vi hörs!