Open Tour- Sleeper class. Tja,det var inget för en gammal stel kropp precis! ! Vi samlades på ett riktigt backpackerställe kl 18.00 i Hoi An. "Alla" packer kommer dit och chillar lite!! Va trött en kan bli på alla dessa elit-rese-företagsamma-förståsigpåresemest experter!! De har vart överallt. Röker som borstbindare när det är billigt och kommer med alla dedär ovärdeliga tippsen till alla "kamrater" i hela kvarteret. Var man har varit skall man skrika ut högst och på engelska så att alla förstår!!:-))
I alla fall. För det första så kom bussen en timme efter att den skulle gå och så var det rusch in å ta ett "säte-liggplats". Det jag fick-tog var inte gjort för en europe med normala fötter och benlängd. Kort och smått. Sedan är ju vägarna inte de bästa i Vietnam så det har skakat, hoppat, dunkat och skrikit utav bromsarna samt att de tutar rätt mycket här. Summa sumarum så sov vi väl ca: 3 minuter i en otroligt värkande kropp...hmm
2 timar innan Nah Trang, strax före 5 imorse så hoppade vi av för det stod en kille som jag ringt till och väntade på oss som skulle ta oss vidare ut till Whale
Island (Hon Ong) där vi
bokat nästa boende. En bilresa samt en båt tur senare var vi framme vid 6 tiden, ett rikigt kanonställe. Det finns inget egentligen att göra här förutom sola, snorkla samt dyka. Ett riktigt paradis. Man hyr en bungalow samt lägger plånboken i safty-boxen sedan ingår all mat utom dricka. Man får frukost samt 3 rätters vid lunch samt 3 rätters vid middagen.
Idag har vi varit så trötta så vi har bara legat under parasollen samt snorklat lite vid strande annars så bor vi i en bungalow på en liten höjd 100 meter från vattnet så man har en fantastisk utsikt från våran altan. Vilken solnedgång vi har här nu ikväll!
Här har jag nu bokat in lite dykning som jag skall göra imorgon. Hmm. En riktigt fulltecknad dag alltså..