Stöd Ukraina

Gullnas blogg

Torsdag 27 December 2007

Washington 2007-12-27

Sover länge. Käkar frukost på Starbucks. Strålande väder. Råkar gå in i ett område med färgade. Nu verkar det vara så att det är många färgade i Washington i allmänhet, men i det här området var det hundra procent. Jag har ju ingen erfarenhet av den här typen av områden, men hur som helst, det tragiska är att jag börjar tänka på om jag ska känna sig otrygg eller inte. Det säger mer om mig och min brist på erfarenhet än om stadsdelen.

Snubblar över Macy's, köper handskar och kollar på jackor. Letar egentligen efter backpacks; jag vill köpa en större. Tittade i flera butiker i Orlando men de sålde inte ens backpacks, inte större än den jag har.

Går på bio och ser I am legend. Jag ska försöka beskriva det här med bio i USA utan att lägga värderingar bakom orden. Ooops, för sent. Jag såg också National Treasure i Saint Augustine för några dagar sedan. Så, man ska vara på plats en halvtimme eller en kvart före utsatt tid för att få en bra plats till en populär film. Det spelar ingen roll när du köper biljetten. Du har fortfarande ingen plats. Så, där får du sitta och halvsova, lyssna på radio och folk som snackar, se reklam och annan semi-underhållning.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stockholm 2008-05-16
16 år sedan
Tallinn 2008-05-15
16 år sedan
Pirita 2008-05-14
16 år sedan
Narva - Tallin 2008-05-13