Stöd Ukraina

Ingridhells blogg

Söndag 11 Juli 2010

Vinstresan.

Hej på er alla!

Det här är nog mitt rekord att vara ”off” på RG! Nästan sex veckor…
Flera av er tror säkert att jag har flyttat till en annan planet eller nåt liknande;)

Vi var till Rhodos i maj och jag hann lägga in några bilder men inte göra ett Resealbum ( det kommer snart )

Sedan hade jag otur i början av juni och ramlade så illa så jag kraschade några revben.
Hu och ve och fasa så ont det gjorde!!
Jag satt i en fåtölj på nätterna i nästan fyra veckor. Kunde inte ta mej upp utan hjälp och att sitta vid en dator var omöjligt.

Nu har jag i alla fall bokat en flygstol med Thai som var priset i tävlingen om Årets Turistinspiratör.
Vi åker till Krabi i början av januari eftersom det är då jag kan vara långledig.

Ej ombokningsbara biljetter för två kostade 19 600 kr.
Resterande 5400:- som återstod på presentkortet på 25 000 kronor räckte till fyra nätter.
Resebyrån hade bara kontakt med hotell där de billigaste rummen kostade 1100-1350 per natt.

Nu hoppas jag att vi ska hitta lite billigare hotellnätter till de andra dagarna.

Vi åker till Koh Lanta och vidare till Koh Lipe och sen tillbaka de sista dagarna till Lanta.
Alla tips mottages tacksamt!

Hoppas att ni alla har och kommer att få en härlig sommar och semester!

PS. Tack till er alla som har kommenterat mina bilder under de här veckorna. Jag ska inte utmana ödet och sitta för länge så jag tackar så här i stället.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ynnej1976 säger:
Oj, det låter inget vidare. Men härligt att din resa till Thailand är bokad! Hoppas att ni får det kanon!
Postat 2010-10-02 18:17  Anmäl
Nickii säger:
Usch vilken otur!!

Hoppas att du mår bra nu å att ni får det underbart i Thailand...
Postat 2010-09-29 09:38  Anmäl
Rolf_52 säger:
Krya på dig Ingrid...revbensbrott kan göra ******* ont...och lycka till med Thailandsresan...blir säkert en höjdare:)
Postat 2010-07-13 22:45  Anmäl
Karinlorvik säger:
Stackars dig, det måste ha varit en riktig pina, hoppas revbenen börjar läka nu.
Trodde nästan du var iväg på en långresa, då jag inte "sett" dig här på länge.
Ser fram emot Rhodos-albumet.
Krya på dig och njut av sommarens soliga dagar uppe i norr.
Postat 2010-07-12 22:07  Anmäl
Ellinor säger:
Vilken otur med skadan Ingrid, hoppas du mår bättre nu!

Det är kul däremot att höra att du kommit igång med planeringen för resan. Hoppas du hittar något boende som passar även för de sista nätterna. Som Travelfun säger ska du nog kunna hitta något bra till en mycket lägre peng än runt tusenlappen. Vi på Reseguiden tar även till oss av dina erfarenheter här som feedback inför kommande tävlingar.

Lycka till med all planering! Hoppas du får många fina tips av våra thailandsfantaster i forumet! :)

Trevlig sommar!
Postat 2010-07-12 10:08  Anmäl
Travelfun säger:
Hej Hej,

Urs vilken otur! Förstår att det måste gjort jätteont!
Kul att höra från dig iaf :-) Och åh, vad underbart att ni bokat resan :-)
Hade gärna gett massor med tips, men har inte varit på några av de ställen ni tänkt besöka (förutom Krabi då). Ni borde ju helt klart kunna bo på riktigt fina hotell för ca 300-400 kr natten :-)

Ser fram emot Rhodos Album senare :-)

Ha det gott och krya på revbenen :-)
Önskar en fortsatt bra sommar!
Postat 2010-07-12 09:37  Anmäl
Sierra säger:
Kul att du är på G med planeringen Ingrid!
Postat 2010-07-11 23:40  Anmäl
Irsa säger:
Hej på dig.
Vikken otur, hoppas du skyndar långsamt så här i början. Har haft en spricka i ETT revben, o det gjorde ont. Kan nästan tänka mig hur ont du haft. Kul att höra av dig igen. Har inte hunnit lägga in några bilder från årets Rhodos resa ännu, men det kommer, när det kommer...
Har vart hemma en vecka nu, o längtar tillbaka redan. (Blev inte alls tråkigt att vara helt själv i två veckor som jag nästan trodde att det skulle bli)
Utan allt var underbart.
Bilder o kommentarer kommer senare.
Tills dess får du krya på dig o ta´t lugnt nu.
KRAM / Irene
Postat 2010-07-11 22:51  Anmäl
Mjorumm säger:
Hejsan!
Vilken otur du har haft,hoppas att du mår bra nu
Roligt att se dig igen och önskar dig en härlig sommar med
Postat 2010-07-11 21:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hej alla!
11 år sedan
Tack detsamma! Jag önskar ett gott nytt reseår!
12 år sedan
Rhodosresa.
13 år sedan
Dan före dan före dan...
13 år sedan
God Jul!
13 år sedan