Stöd Ukraina

Jofa22s blogg

Fredag 7 Januari 2011 - Argentina

Vilodagar och Ett farväl

6 Januari

Så jag vaknade ganska utsövd, min tält kamrat snarkade väldigt högt hela natten och jag hade ingen aning om var jag lagt mina öronproppar ( vilket skulle bli mina bästa vänner ett tag framöver). Idag var det läkarkoll, de ser hur du acklamatiserar dig, blodtryck mm. Jag hade där ett bra blodtryck på 129/79 och 89 % i syremättning i blodet. Sedan gör man ingenting man äter,sover,vilar,pratar med andra klättrare, läser, lyssnar på musik mm. Fast vi tog en lite tur upp till 4450m för att acklamatisera oss. Och öppnade ett kinderägg på 4200m,det är nog första gången jag gjort det. Berättade för vår argentinska guide att jag har foto och autograf av Maradona (känd fotbolls spelare i argentina) det var stort tyckte han och sedan blev det fotbollsprat kvällen lång.

7Januari

Sov hela natten tack för att det finns öronproppar:) Idag tog vi farväl av Dag,han hade beslutat sig för att lämna turen pg av sjukdom. Vilket var väldigt tråkigt, men ibland händer det att du blir sjuk och då finns inga andra allternativ om man känner att kroppen inte har den energi som behövs.Dag flögs ut med helikopter och tog sig senare mot Chile/ Norge. Sedan gjorde vi ingenting.... Vila, dricka massa vatten mm. Men mitt i min vilostund får jag äntligen syn på den blå/gula flaggan...ah svenskar...ett besök att hälsa på dem och prata en stund. Sedan vila och sova för i morgon ska vi upp med mat och utrustning till Camp 1 5000m

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet