Kroppen värker och idag insåg jag att jag måste ha en vilodag annars hamnar väl min kropp i någon slags tränings psykos.
Här sitter jag nu och latar mig medans de städar huset, känns mycket märkligt att till och med ha städning men det ingår i hyran så det är väl bara att njuta.
Varför man älskar
thailand och dess befolkning:
Trots svenskars och alla andras invasion av landet så har de lyckats behålla sin vänlighet och stolthet. De har inte smittats av vår stress och punktlighet. Maten kommer när den kommer....och njuter man av det så blir thailand verkligen avkopplande. Same same but different håller i sig och jag älskar det. De är alltid lika glada och vänliga....girigheten har heller inte drabbats dem tror jag inte i alla fall. Om man tänker på hur lång tid som det har kommit turister hit måste jag säga att det är helt otroligt.
Ett exempel är han som jag beställde målarfärg av..han sa att han inte vet vad de små tuberna kostar...han trodde ca 150 bath/st, jag sa då att även om de kostar ca 200 bath/st så vill jag beställa. Han ringer mig dagen efter och sa...färgerna har kommit och de kostar 140 bath/st. Är inte det ärligt så det förslår!
Att man får pruta och ha sig är ju i sig lite jobbigt men det hör liksom till...man lär sig snabbt hur mycket som är rimligt att pruta.
Idag kommer Tuvas mamma hit, hon ville ha lite sällskap på eftermiddagen då hennes man är och dyker. Hon har just läst psykologi och jobbar för närvarande på en kvinnojour.....hennes man är terapeft (nej hur stavas det då?) jo, då minsann, de har väl hittat mig och de ska nu titta in i min lilla förvirrade hjärna. Jag tror jag ska prata pingis med henne hela eftermiddagen. Jag har ätit middag med dem en kväll och de är hur trevliga som helst. Härligt att träffa människor som man finner sig tillrätta med med en gång.
Ha en bra dag från ett soligt och varmt som attan Thailand