På med bra skor och ger mig iväg efter frukost.
Börjar med Lam Ty Ni Pagoda, eller hemmet för den sk "mad monk". Såg inte till någon mad monk. Hans galleri var heller inte öppet. Så det blev bara besök i templet och trädgården.
Vidare mot Hang Nga´s Crazy House. Ett verk av en kvinnlig, lokal arkitekt. Går under mottot "back too the nature". Riktigt häftigt. Byggnation pågår i detta bisarra byggnads/konstverk. Finns 10
hotellrum om man är villig att bo på ett ställe där det springer runt nyfikna turister hela dagarna. Bl a Björnrummet, där en stor björnskulptur står och stirrar på dig. Spenderade lätt två timmar här. Gå från hus till hus via landgångar, gäller att hålla koll var man sätter fötterna. Fascinerad av detta Crazy House. Rekommenderas verkligen!
Hann vara i lugn och ro en dryg timme innan busslaster med ryska turister övertog anläggningen. Då drog jag mig tillbaka med en yougurtkaffe och observerade skådespelet på håll.
Vandrade mot järnvägsstationen som låg i andra änden av Dalat. Det är en jättevacker byggnad. Tog tåget till Trai Mat, går inte längre än dit. Ett riktigt gammalt tåg, med fyra vagnar i trä. Läckert.
Hann med att gå till ytterligare en pagoda. Linh Phuoc Pagoda även kallad Dragon Pagoda. Ett mästerverk, hur får dem till allt. Är ni i Dalat måste ni se denna skapelse.
På hemvägen hittade jag ett shoppingmall, Big C. Köpte en hoodie för 5 dollar. Är ju så förbenat kaltt på kvällarna.
Käkade den godaste chickencashew någonsin. Så himla god.
Idag blev det oxå ett par mils vandring. Går hellre än åker taxi mellan sevärdheterna. Får uppleva mycket mellan a och b som man annars missar.