Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Tisdag 3 Februari 2004 - Sydney

Trakiga avsked i Australien

Har nu kommit till Sydney efter en galen vecka i Byron Bay. Fem stycken hoppade av i Noosa sa det var jag, Klas, Micke, Petra, Johanna och Sara som kom fram till Byron vid nio pa kvallen forra lordagen. Hittade absolut ingenstans att bo, letade i flera timmar innan vi trodde oss skulle fa ett sista talt en bit utanfor stan. Men det var nagon som hunnit fore sa vi fick snallt ga darifran - satte oss pa en mork plats vid en trottoarkant men da kom farbror bla och fragade om vi verkligen fick vara dar. Dom korde bort oss men efter att ha gatt en liten bit fragade dom om dom kunde skjutsa in oss till stan - sa det slutade med att vi fick sitta bak i gallerburen dar dom kor alla fyllon! haha! Dom korde in oss till stranden dar vi sen spenderade natten pa trottarkanten med en massa folk som gick forbi, vissa filmade till och med oss! :)

Dan efter hittade vi snabbt boende, stannade pa Cape Byron tre natter men det kostade 28 dollar sa vi bytte till Main Beach och betalade 24 istallet. Pa sondagskvallen kom Louise och tvillingarna Micke och Samuel till oss sa pa mandagen blev det fest! Byron Bay ar varldens mysigaste lilla hippiestad, finns inga stora kedjor utan bara dom lokala affarerna (forutom Woolworths och Subway typ), stranden ar hur fin som helst och man kan bada utan vatdrakt har! Fast Samuel blev attackerad av en liten jellyfish en dag, tror inte det var sa farligt dock...
Olle och Patrik joinade oss efter ett en natt pa Main Beach, sen regerade vi vart 16 sangs dorm totalt med oss elva svenskar. Vi blir kanda pa nastan varenda hostel vi bor bara for att vi ar sa grymma (eller sa ar det for att vi ar lite halvstokiga, ehm). Hade en riktigt kul vecka i Byron, har egentligen bara festat, slappat pa stranden, shoppat och sovit men det har vart underbart. Jag kopte minsann ett par pois, sa nu ska jag bli grym pa det sen ska ni fa se pa eldkonster! :)
I fredags var det Cheeky Monkeys fotbollsturnering, vi stallde upp med nastan allihopa och blev det storsta laget fast tyvarr vann vi inte. En match spelade vi lika, den andra forlorade vi. Men vi hade nog roligast av allihopa - malade oss i gula och blaa kroppsfarger och kampade pa anda!
I fredags kom ocksa vara sota vanner John och Andy som vi traffade uppe i Airlie Beach! Helt underbara dom pojkarna, saknar dom redan massor!
Sen i lordags var det fetefest - Klas fyllde 24 ar, Olle fyllde 22 i sondags sa vi firade honom samtidigt, sen hade vi vart borta i fyra manader och dessutom skulle vi aka dan efter sa det var lite avskedsfest ocksa. Vi firade allt med BBQ pa hostelet, kott och potatissallad och majskolvar och allt man kan tanka sig - grymt gott! :) Efter det blev det fest hela kvallen, helgalen natt!!
Eftersom vi ska aka vidare och kunna komma hem i tid var vi tvugna att aka vidare i sondags, Micke och Louise stannar nagra extra dagar medan jag, Petra och Klas akte nattbussen till Sydney. Det var verkligen hemskt att saga hejda till alla, jag som hatar avsked... har rest med alla i tva-tre veckor nu, sa ni saknas verkligen allihopa!!

Kom fram till Sydney i soluppgangen vid sju tiden igar morse. Hittade ett bra hostel direkt, bor pa Wake Up mitt i stan for 25 dollar, rekommenderas starkt! Sov nagra timmar, sen gick vi ut och upptackte stan. Gick ner mot hamnen och sag Operahuset och Harbour bridge, kanns extremt skumt att faktiskt sta dar och titta pa ett hus som man sett sa manga ganger pa tv och pa bild. Jag visste innan att taket at klatt i kakelplattor fran Hoganas, men nu vet jag att det ar 1.056.000 av dom, haha!! :) Vi var inne och kollade lite sen borjade sporegna sa vi fastanade ett tag till. Sen gick vi tillbaka till hostelet och sov nagon timme (det tar pa krafterna att resa 13 timmars nattbuss) innan vi begav oss ut till Manly for att halsa pa Klas kompis ex flickvan Caroline! Saa mysigt att komma till ett hem, satt dar och pratade och drack vin ett tag innan vi blev sa trotta att vi var tvugna att bege oss tillbaka.
Idag far vi se vad som hander, sista dagen i Australien - kanns valdigt trakigt. Dels for att vi da lamnade dom andra uppe i Byron och dels for att det knappt kanns som att man sett landet. Cairns var helt underbart, gillade Byron Bay snappet battre och sen har vi ju seglingen och Frasier som stora favoriter. Men bast av allt har varit att traffa alla underbara manniskor har - Johanna, Sara, Olle, Micke, Samuel, Patrik, John, Andy, Lucinda, Ben, Curtis, Aaron, Nick och alla pa Asylum och aaaalla andra!! :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping