Torsdag/Fredag
Datorn-gillar-inte-fukten-här-nere.Mellanslaget-funkar-bara-ibland!Men-nog-om-detta!
Torsdags-var-vi-iväg-på-en-laguntur.I-en-Sri-Lankesisk-katamaran.Låter-lyxigt-men-icke.Efter-en-stunds-tvekan-satte-jag-mig-i-båten-tillsammans-med-min-sambo-och.två-som-skulle-paddla.Väl-ute-på-öppet-vatten-så-började-det-ösregna,då-ville-den-äldre-av-paddlarna-skula.Så-in-till-kanten-igen-tills-det-värsta-var-över.När-vi-väl-kom-ut-igen-så-var-det-en-fantastisk-tur-med-ödlor,blommor&massa-fina-växter.det-avslutades-med-ett-besök-i-ett-tempel-som-var-bland-det-vackraste-jag-sett-inuti.En-munk-som-.berättade-historierna-om-figurerna.Intressant! Väl ute från templet hade det blivit mörkt , det hade börjat regna och åska så det blev snabbt hemfärd!
Fredagen blev vi med tuctuc och iväg till Turtlefarm.ett ställe som tar hand om skadade sköldpaddor och upphittade ägg, så att de ska kläckas i fred för rodjur mm Det var riktigt intressant att se. Nykläckta sköldpaddor och en albino-sköldpadda som de inte vågade släppa ut eftersom den skulle bli ett lätt byte för alla som vill åt dem.
Efter detta besök så åkte vi till Ambalangoda där trämaskerna tillverkas. Det är ett verkligt hantverk från början till slut och färgerna tillverkas av växter o träd bl a .
Här i Hikkaduwa syns tydliga spår efter Tsunamins våg 2004.Skrämmande att se.Det får en annan verklighet.