Min fodelsedag!
Frukost vid stranden idag. Farskpressad ananasjuice mmm gottgott! Fick ett jattefint halsband & orhange av Johnny, inhandlat pa
Sri Lanka!
Idag skulle vi tillbringa dagen pa spa.Heldag for 350 kr, det prutade vi inte pa. Tuctuc dit saklart. Forst var det helkroppsmassage men dar fick var forst overraskning...helt nakna skulle vi vara o det var verkligen helkroppsmassage! Huvudet fick sig oxa en tryckare. Efter detta var det angbastu, enmans-bastu, precis som i Kalle Anka - kroppen i en tratunna o huvudet utanfor.Det var riktigt skont men lite skaptisk fran borjan var man allt.Efter detta relaxade vi o drack ingefarste, gott! Nasta programpunkt vet jag inte vad det heter men de hallde varm olja pa ovansidag av vara huvuden, avkopplande sa att man horde en liten djupandning fran Johnnys sang.
Sedan fick vi tvatta av oljan o duscha av oss, for det var tur for ett ortbad! Harligt med stort kaklat badkar o levande ljus.Verkligen en behaglig upplevelse pa Jasmin Villa Ayurveda utanfor Negombo.
Val "hemma" sa blev det en kopp Zoegas o lite pratande i telefon.
Pa kvallen hade vi blivit bjudna hem till Roshan o hans familj som bor har i Negombo. Vi blev hamtade med tuctuc o val hemma hos honom sa hade han kopt tarta dar det stod Happy Birthday Helena 44 pa, sa fin den var! Vilken fin tanke av honom! Sa glad jag blev! Hela familjen o Johnny sjong for mig. De hade dukat fint till oss tva men de sjalva skulle inte ha eftersom de hade sa fint besok skulle de passa upp oss. Efter tarta blev det saklart middag med ris & 6 olika ratter till, inte lite detta! Saklart blev det Sri Lankesiskt te efter maten, jattegott! Vi pratade sa gott vi kunde med varandra, deras engelska ar inte alltid latt att forsta. Men absolut jattetrevligt. Tartan som var over fick jag med mig hem, sa den fick personalen pa
hotellet dela.
Innan laggdags tog vi en drink i baren, Arrak & Coca cola, ny favorit for mig!
Vilken toppendag detta har varit! Ha det bast!