Stöd Ukraina

Famlofquists blogg

Fredag 19 September 2008 - Tokyo

Sumobrottning

Jag har en sån himla tur att jag har prickat in min vistelse här när det är Sumotävling iTokyo. 6 ggr per år är det tävlingar runt om i Japan varav 3 är i Tokyo.
Vi begav oss dit redan på morgonen för att få biljetter, sedan blev det shopping, fika och mys i Shibuya.
William: idag blev det Butter Chicken på vår Indiske favorit restaurang. MUMS, den bästa indiska mat jag ätit..

Kl 15 :30 var det dags att vara på plats hos Sumobrottarna. Vilka Grabbar :-)... de är inte snygga kan jag säga.
Tävlingarna pågår under 14 dgr varje dag, men kl 15:30 börjar de " stora" Sumosarna att tävla. Ganska skoj att se är att det finns en Sumokille som är Bulgar och är vädligt dukitig. Dock är han bra mycket längre än japanerna så han sticker ut.
Sumobrottning består mycket av rittualer innan sumons rond börjar. Brottningen kan vara mellan 3 sek till ca 1 min, och rittualerna innan varje rind ca 5 min...

Givetvis passade vi på att bli fotograferade med dessa sköna killar som här nere är väldigt populära bland tjejerna.

På kvällen stannde v bara hemm åt och drack gott.

Så var denna dagen slut...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ännu ett Hajdyk
11 år sedan
Tropisk storm
11 år sedan
Upptäcksfärd och skumtomtar
11 år sedan