Tisdag 28 Juni 2011 - Skanör med Falsterbo
Stor och liten dramatik
Stor dramatik
Livligt i hamnen idag, när vi kommer cyklandes, för att solbada. Pojke har fått krampanfall längst ut på piren och ramlat ihop (allt vad vi vet i alla fall). Först kommer strandens livräddare, sedan kommer i turordnig räddningsbil med livbåt, brandkår, polis och sist ambulans. Pojken är utom fara men får en sirénfärd till Trelleborgs lasarett.
Vi solbadar och tar sedan en "sillamad" på fiskrestaurangens uteservering. Då kommer nästa omgång, brandbil och ambulans. Någon har visst kollapsat och fått andnöd inne i lilla gallerïet.
Det är sommarvarmt idag!
Tur att räddning finns!
Liten dramatik
Jag cyklar ner i stan, för att ta foto av min vernissageaffischering på biblioteket resp. på anslagstavlan utanför ICA. Med vad i all sin da´r, min affisch på anslagstavlan är nerriven och slängd i papperskorgen!! Någon annan behövde visst platsen??
Nu är den uppe igen!
Ja och om din affisch... så onödigt dumt!
Men du:) precis som Dodi skriver---så?! kanske du visar oss några av dina alster, här på RG? Vore trevligt!
Det var då fräckt att dra ner andras affischer för att få upp sina egna, hur en del folk kan bete sig, man undrar riktigt!
Roligt att du har en utställning, vi får kanske se bilder från den, hoppas jag!!