Stöd Ukraina

Asabasas blogg

Onsdag 12 Maj 2010 - Makarska

Sport, kiss & vattenfall

God afton,

ytterligare en dag fylld med handelser...

Vi startade Onsdagen med en runda tennis, lite minigolf & trampolinhopp. Efter det fick vi en guidad tur pa omradet. Resorten tillhandahaller allt! En bar/nattclub som aven ar en gigantisk pool, en annan club som ar designad av disney - Ett gigantisk piratskepp! Fotbollsplaner, basketplaner, en u-bat, kakfabrik (stangd till Malins stora fortret) & givetvis pooler etc...

Jag ar nu utmattad & lite smafnittrig av vin & gott sallskap. Mitt pa dagen var jag i totalt extas... Skrattextas. Malin gjorde en megavurpa & kraschade rakt in ett stangsel da hon skulle styla & gora ett trampolintrick.... Jag skrattade tills jag kissade i byxan, och det skams jag for :-)

For att lugna vara muskler & nerver satte vi oss i en Taxi och for till nationalparken Krka...
Platsen gar inte att beskriva med ord... Jag gor dock ett forsok, genom att dra en parallel. Tank er Paradiset som Simba kommer till, tillsammans med timon & Pumba i "Lejonkungen. Dar var vi idag.

Nu befinner vi oss pa den Makarska Rivieran. Vi omges av Berg pa 1800m, ett hav som stracker sig langre an ogat kan na & en hejdundrandes manga restauranger.

I morgon blir det forsranning pa dagen & en kroatisk afton pa kvallen.
Jag vill inte att detta ska ta slut!

Ha det rart/Asa
Dela med andra:    

Kommentarer
Polkagris säger:
Vill rekommendera er Baska Voda och ett litet kroatiskt matställe som heter King...ligger på en liten tvärgata upp från strandpromenaden...bästa maten på hela Markaska rivieran och herr "King" helt underbar person! Lycka till och låt maten smaka!
Postat 2010-05-13 17:46  Anmäl
Peroerik säger:
Aptiten på Kroatien stiger tack vare dina bloggar.
Lördag morgon åker jag ner. ska också bo i samma resort som ni.
På programmet står bl a besök i Krka.
//Per-Ola
Postat 2010-05-13 10:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet