Efter den lite sena
hostel frukosten bestående av rostat vitt bröd med marmelad och kaffe slog jag följe med en kille på rummet som hette Firdaou från Kuala Lumpur. Vi tog en båt ut till en av öarna precis utanför KK som heter Sapi. Där beslutade vi oss för att vandra runt ön och utforska lite, efter ett tag mötte vi en kille som varnade oss för en stor spindel som hade ett nät precis över stigen. Vi blev så klart exalterade och ökade tempot... och jag som gick först såg dock inte nätet förräns jag fick det i ansiktet och slängde mig bakåt på ren reflex. Såg sedan spindeln som var säkert 15 cm från benspets till benspets. Svart med gula prickar och riktigt stilig. Tog lite bilder på den såklart :-) Sen försökte vi mata den med krispiga chips men den verkade inte hungrig alls :-( Kvällen blev soft med lite mat på ett tjingtjong ställe där jag blev tjenis med ett gäng sköna 70 åriga gubbar som hade fest :-) I morgon blir det en heldag med Extreem Rafting i riktigt fartfylda forsar :-)
Ciao
Usch vad otäckt med spindeln! Ser fram emot att se fotot (med fasa.. ;-) Blev det några foton på de äggläggande sköldpaddorna eller var det för mörkt?