Stöd Ukraina

Myroribrallans blogg

Onsdag 18 Juli 2007

Snabbt inlagg om Mongoliet

Ar tillbaks i huvudstaden Ulaanbaatar efter nagra dagar i south gobi desert. vi bodde verkl i tjothahejti (min mobil funkar ja Li :) ) Bodde i en sk ger, nomadhydda. Saklart (tur det...) turistanpassat, dvs mkt fraschare. Fridfullt, verkligen ode o vackert. Hittade varldens sotaste djur som jag inte ens visste att existerade; en mus som ar slakt med kangurun!!! den har jattelanga bakben o hoppar fram som en kanguru, fast en yttepytte sadan :D sa javla sot... har fangat den pa bild, kommer senare!!! har varit pa sightseeingturer o fotat mkt. igar morse skulle vi ha akt hit till UB, men pga skyfall sa blev vi fast. gick upp kl 5, skulle flyga kl 7 typ. vantade till 16 ca pa flygplatsen utan mat, men vi kom inte langre an sa da skitbolaget vagrade lata oss flyga med ett annat bolag ist. det gick bara ett flyg till UB pa kv. sa vi fick ta in pa hotell o aka i morse ist. jag var sa javla arg att jag ville grata, skitland. inte kunde man betala med kort heller saklart, annars hade jag kopt oss nya bilj. guiden hade inga pnegar heller... oj va arg jag var. men nu ar jag iaf framme, o flyger t Kina ikv :D
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet