Vi började även denna dag med frukost på ”vår” restaurang, och bestämde oss snabbt för att göra som dagen innan, dvs slappa på stranden. Nu sken solen och det var bara små lätta moln på himmlen. För att inte upprepa de brännskador vi fått på
Phuket grundade vi med solskyddsfaktor 40, vilket var mycket bra, fast jag lyckades ändå bränna mig lite på bröstet. När solen gått ner och vi gjort oss i ordning gick vi ut på stan för att leta reda på ett par nya flipflops till mig. Denna gång köpte jag inte ett par helsvarta som senast, utan ett par som hade stort tryck över sulan så det inte skulle vara lika lätt för någon att ta fel. Sen åt vi middag på en mysig restaurang vid havet som hette Sunset Huts. Jag åt grillad makrill som var mycket god. Efter det begav vi oss till Zion House som vi hade bestämt. Där lärde vi känna de två thailändska killarna som drev baren. Väldigt trevliga killar! :) Vi lärde även känna killen med dreads som alltid hängde där (han satt där varje gång vi gick förbi), han visade sig vara grek och hette Kostas. Vi drack öl och drinkar och blev bjudna på en hel del tequila. Mums! Det blev en riktig helkväll och lagom runda under fötterna ranglade vi hem efter stranden för att sova.