Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Fredag 28 November 2008 - Stockholm

Skidåkning - nästa?

Igår kväll frågade pappa mig vart jag ville åka på sportlovet. Oj tänkte jag - vart ska vi då. Som vanligt åker jag upp med en kompis till Vemdalen på Påsklovet, men på sportlovet trodde jag att jag (vi) skulle vara i stan, men det är i och för sig ganska trist. Jag menar ALLA (mina kompisar i alla fall) åker skidor på sportlovet. Utom jag - tills igår... Nu i finanskrisen har pappa hoppat på ett avtal och är ledig fram tills han bli pensionär (typ 5 år) och får bara lite mindre lön än han skulle ha fått om han jobbat. Så nu kan vi åka när och hur mycket vi vill! Nåväl. Pappa presenterade sina hemliga planer för mig, så nu ska det bli skidåkning av! Vi ska kanske åka till Alperna! :O Ska bli hur kul som helst. Exakt vart vi ska har vi inte bestämt, men det kommer nog ordna sig.

För övrigt vet vi inte hur det blir med vår Indienresa nu. Vi ska flyga till Mumbai (Bombay) egentligen men nu när det är oroligt där vet vi inte hur det blir. Mamma sa i morse att UD avråder från att åka dit?! Visum är fixat i alla fall, så nu får vi hoppas att vi kommer iväg. - Annars blir det en svensk julafton utan julklappar och det vill vi inte vara med om! :O

Världens bästa sportlovsvecka med världens bästa kompis i Vemdalen 2008 =)

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
13 år sedan
Glass i stora lass
13 år sedan
Blått och vitt
13 år sedan
Riktig Semester
13 år sedan
Årets Greklandsdos
13 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Petteri
Petteri säger om Sirapps bild "Vemdalsskalet":
Det där är mitt favoritställe att åka på, helst där upp där det är lite brantare, om det inte är för mycket sten!
1 april 2009 18:11