Tjena, tjena. Nu kommer de sista hollandsbilderna. Efter det här blir det bilder från andra ställen i världen. Vill man se mer av
holland får man nog ta och åka dit.
Och varför inte. Holland är speciellt.
Det är inte bara ost, kanaler, diken, massor med grönska på landsbygden, tulpanodlingar och en herrans massa växthus. Det där sista var faktiskt det jag fick se och höra först av allt. Hade en business-man brevid mig på
flyget till Schiphol när jag först anlände i augusti 2006. Han hade varit i Amsterdam massor av gånger men åkte bara till ett kontor, sov över på ett
hotell och åkte sen hem. Han sa i alla fall att det som var typiskt var alla växthus man såg uppifrån när man b örjade flyga in mot Schiphol. Dessa växthus glimmar och speglar sig i solen så det står härliga till. Och är det natt så lyser ett gult ljus upp från dessa blommornas, grönsakernas och allt vad det är´s boningar. Och nu när jag har flugit in mot Amsterdam-Schiphol ett par gånger kan jag faktiskt tycka att det är rätt mysigt.
Ja annars har vi förstås väderkvarnar, träskor och en rik blandning på folk, från världens alla hörn faktiskt.
Kul att ni tittat in i.
Ha det.
/Per