Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Torsdag 11 Mars 2010 - Bangkok

Sista dagen pa Koh Chang...

Strosade langs stranden och gick pa ett matstalle bredvis oss. Sa svart att valja och alltser sa gott ut som de lagger upp i batarna...det ar dar de lagger upp dagens BBQ och vad de har att erbjuda...
Th tog en Pasta Carbonara och jag grillad kyckling pa spett med bakad potatis...gud att det kan vara sa gott med potatis igen.

Kollade lite runt i affarer men kande inte att vi hade orken att stortdyka ut och in i varenda butik. Blev ett parti poker innan vi somnde...dvs Th da jag inte kunde sova eftersom jag sovit 10 timma pa natten...blev nagra patienter innan John Blund kom...

Vaknar av att det blaser som sjutton...Th ner och tar ett morgondopp...vattnet ar anda upp till restaurangen nastan...och det brallar i ordentligt. Det var riktigt kallt i vattnet idag...sa han fros da han kom upp pa rummet. Vi var forst med att paxa stolar idag...sista dagen pa Koh Chang...

Tar ett morgondopp och gud va KALLT...men skont. Svalkande idag. Haromdage tyckte vi det svalkade lite och kollade termometern...32 gr i vattnet...Undrar om det var 37 gr dagen innan. Som att stiga ner i ett badkar...Skont men svalkande...nej.

Laser och latar oss i solen...kakar lunch pa hotellet...god mat dar forutom flugan i soppan... Personalen ar helt underbara har...kan man inte saga annat.

Hade tankt att vi skulle akt till Cambodja och Ankor Wat harifran...men nej...kande att vi hade sa mkt upplevelser med oss i bagaget...sa vi orkade helt enkelt inte. Ar sa mkt man skall smalta nar vi kommer hem. Det finns ju kvar till ett annat ar...da vi i allafall inte kommer att aka till Vietnam...

Upp och duscha och packa ihop vara saker. Kopt biljett med minibuss till Pattaya...forvissade att vi kommr fran dorr till dorr. Inga stora VIP/bussar mer for oss...byta, slapa packning pa baten...nej vi ar nog lite for bekvama for det...och det blir ju Th som far slapa...jag kan ju inte forflytta min vaska mer an att jag kan rulla den...nagra meter. Hoppas verkligen att det inte bir sa stokigt i BKK sa vi komme ivag hem...

Nu skriver jag dagboken pa internetcafet sa jag slipper dessa mosquitos...som haller pa att ata upp mig med hull och har...

Ikvall blir det god middag...forhoppningsvis...och i morgon hors vi fran Pattaya...

Ha en trevlig dag och kvall onskar A & Th
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Chang Buri Hotell Koh Chang...
12 år sedan
Chang Buri Hotell Koh Chang...
12 år sedan
I sakta mak...
12 år sedan