Måndag 22 Juni 2009 - Skopelos
Sista dagarna på Skopelos
Vi har nu bara två dagar kvar innan vi ska lämna Skopelos. Vi är inne på vår tredje och sista vecka.
Vår vistelse här har bara varit positiv. Vi gillar ön med dess stränder och människorna som bebor den.
En sista vända bort till Agios Gioannis och den underbara stranden igen får det bli innan vi lämnar ön.
Vi tar en tur upp till Glossa och Loutraki igen. Vi har bestämt att stanna till nere i byn och äta lunch. Vi finner en restaurang som ligger alldeles invid vattnet, så nära att vågorna faktiskt sköljer in. Den heter restaurang Flisvos.
Jag hinner inte mer än sätta mig ner vid bordet då jag ser en katt komma strosande. Först då blir jag medveten om att jag knappt sett en tiggande katt på ön. Jag gillar inte katter och särskilt inte tiggande sådana som jamar och nästan hoppar upp i knäet på en.
Döm om min förvåning när jag ser att den här katten enbart lägger sig ner och somnar gott. Den tittar bara upp på mig när jag börjar låta med kameran så jag tar en bild.
Lite grann tycker jag nog kanske om katter nu…..
Vi strosar runt nere i Loutraki en god stund. Här en gränd ner mot vattnet.
På vägen tillbaka stannar vi för att tanka. Jag vill sträcka på benen och ser att precis vid macken finns ett mysigt fik med underbar utsikt.
Vid vår favoritstrand vid Panormos kommer den här söta fiskebåten förbi. Jag gillar den med sina skarpa färger. Konstigt att jag tittade upp och såg den….jag är nämligen mitt inne i den spännande upplösningen i Robert Ludlums bok Sigma-gruppen. Läsvärd bok.
När vi på vår sista kväll ska gå ner genom Skopelos stad för att äta middag ser vi detta i nästan varje gränd. Man ska laga hålorna i marken och har lyft fram plastsäckar med sten och murbruk. Arbetet utförs förstås på den svalare delen av dygnet.
Innan dess har vi från vår balkong upplevt ytterligare bilåkande försäljare med både krukor och möbler på taket. Det är ju värre än Hemglassbilen.
http://www.reseguiden.se/forum/filmer/kruk-och-stolmannen-2295
Vår vistelse här har bara varit positiv. Vi gillar ön med dess stränder och människorna som bebor den.
En sista vända bort till Agios Gioannis och den underbara stranden igen får det bli innan vi lämnar ön.
Vi tar en tur upp till Glossa och Loutraki igen. Vi har bestämt att stanna till nere i byn och äta lunch. Vi finner en restaurang som ligger alldeles invid vattnet, så nära att vågorna faktiskt sköljer in. Den heter restaurang Flisvos.
Jag hinner inte mer än sätta mig ner vid bordet då jag ser en katt komma strosande. Först då blir jag medveten om att jag knappt sett en tiggande katt på ön. Jag gillar inte katter och särskilt inte tiggande sådana som jamar och nästan hoppar upp i knäet på en.
Döm om min förvåning när jag ser att den här katten enbart lägger sig ner och somnar gott. Den tittar bara upp på mig när jag börjar låta med kameran så jag tar en bild.
Lite grann tycker jag nog kanske om katter nu…..
Vi strosar runt nere i Loutraki en god stund. Här en gränd ner mot vattnet.
På vägen tillbaka stannar vi för att tanka. Jag vill sträcka på benen och ser att precis vid macken finns ett mysigt fik med underbar utsikt.
Vid vår favoritstrand vid Panormos kommer den här söta fiskebåten förbi. Jag gillar den med sina skarpa färger. Konstigt att jag tittade upp och såg den….jag är nämligen mitt inne i den spännande upplösningen i Robert Ludlums bok Sigma-gruppen. Läsvärd bok.
När vi på vår sista kväll ska gå ner genom Skopelos stad för att äta middag ser vi detta i nästan varje gränd. Man ska laga hålorna i marken och har lyft fram plastsäckar med sten och murbruk. Arbetet utförs förstås på den svalare delen av dygnet.
Innan dess har vi från vår balkong upplevt ytterligare bilåkande försäljare med både krukor och möbler på taket. Det är ju värre än Hemglassbilen.
http://www.reseguiden.se/forum/filmer/kruk-och-stolmannen-2295
Skriv kommentar
Visa alla
Senaste inläggen
Ving och Apollo tar upp Mykonos som nytt resmål sommaren 2014 11 år sedan |
Planering inför sommarens öluff i Grekland 11 år sedan |
Blått! 11 år sedan |
Sommaren är kort. Det mesta regnar bort. 12 år sedan |
Så tjänade Forex sig en extra hacka på mig! 12 år sedan |
Senaste bildkommentarerna
Teib säger om Greklands bild "Mysigt fik med mycket utsikt":
Ett glass? 14 glass! :-D Og en Mythos!
19 juni 2010 15:07
Visa liknande (5)
Teib säger om Greklands bild "Mysigt fik med mycket utsikt":
Ett glass? 14 glass! :-D Og en Mythos!
19 juni 2010 15:07
Marinah84 säger om Greklands bild "Mysigt fik med mycket utsikt":
Tänk att sitta där å dricka ett glas vin!
11 januari 2010 23:17
Marinah84 säger om Greklands bild "Orange fiskebåt med blänk i vattnet":
Ser inte helt fel ut minsann! Fin bild.
Visa liknande (2)
Marinah84 säger om Greklands bild "Mysigt fik med mycket utsikt":
Tänk att sitta där å dricka ett glas vin!
Marinah84 säger om Greklands bild "Orange fiskebåt med blänk i vattnet":
Ser inte helt fel ut minsann! Fin bild.
Arven säger om Greklands bild "Katt som INTE tiggde mat":
DU som inte ens gillar katter.
4 november 2009 22:37
Visa liknande (1)
Arven säger om Greklands bild "Katt som INTE tiggde mat":
DU som inte ens gillar katter.
4 november 2009 22:37
Sirapp säger om Greklands bild "Mysigt fik med mycket utsikt":
En av de bästa sakerna med Grekland - Bouganvillea! För det är väl det som växer? Jag kanske inte ska säga nåt, du är ju...
4 augusti 2009 10:29
Sirapp säger om Greklands bild "Mysigt fik med mycket utsikt":
En av de bästa sakerna med Grekland - Bouganvillea! För det är väl det som växer? Jag kanske inte ska säga nåt, du är ju...
4 augusti 2009 10:29
Gullsing säger om Greklands bild "Gränd i Loutraki":
Och lampan är visst på sniskan.
Gilla
1 augusti 2009 23:03
Kul med bilder och beskrivning. Skulle verkligen vara skoj att åka dit! Stränderna verkar ju vara underbara...