Stöd Ukraina

Sierras blogg

Lördag 6 Mars 2010 - Singapore

Singapore

Nu har vi tagit oss till civilisationen....Singapore. Litet land, 6 miljoner innevånare. Varmt som tusan i dag, 6 mars, +37. Personligen gillar jag nog Koh Lipe bättre men hustrun vill shoppa så ok, hon shoppar och jag bär....nej, nu är jag orättvis. Jag handlar något jag oxå faktiskt, det bidde äntligen ett undervattenshus till kameran. Några 100-lappar billigare än hemma när jag kollade på Pricerunner.
Orchard Road, kommersens centrum.

Har man varit i lugnet i tre veckor kryper det i skinnet på en annan. Hustrun tycker att det är kul och visst är det roligt med lite nytt men tre dagar....? Anyway, nu är man här och det är bara att acceptera läget, men visst är det kul att se att vi män är lika ang detta med shopping oavsett var man är. Damerna går runt och känner på allt och vi avvaktar kraftigt lugnt i utkanten med sikte på något svalkande....

Hur som helst, Singapore är en fin stad med mycket att kolla på, trevligt folk och ordning & reda.

Morsning!
Sierra
Dela med andra:    

Kommentarer
Stefangus säger:
Låter som att du varit med och shoppat förr =)..
Postat 2010-03-07 23:09  Anmäl
Brigitta säger:
Visst är shopping kul! Och man behöver lite civilisation efter ert uppehåll i paradiset. Njut! Här hemma hoppas vi på plusgrader på dagarna.
Postat 2010-03-07 18:37  Anmäl
Ivan säger:
Håller med. Singapore är en härlig stad att strosa runt i. Inte minst Chinatown och Little India och äta gott utefter Boat Quay.
Hinner du med Sentosa?
Postat 2010-03-07 11:16  Anmäl
Istrid säger:
Vilken bra och pragmatisk hållning du har till shoppingrundan.
Postat 2010-03-06 18:44  Anmäl
Ravinen säger:
Kan bli dyrt för dig !!
Hemma är det soligt och ett par minusgrader. 24 dagar kvar till Thailand....
Postat 2010-03-06 15:20  Anmäl
Muangthai säger:
Ja snacka om kontraster... från beachen på Lipe till (Kaoset) i Singapore.
Huaaa...
Postat 2010-03-06 13:27  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet