Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Torsdag 18 December 2003 - Singapore

Shopping i Singapore

Har antligen kommit till Singapore, kanns valdigt vasterlandskt jamfort med alla tidigare stallen vi varit pa - men jag gillar det anda. Det ar sa rent och fint overallt! :) Kanske ska borja beratta fran borjan...

I mandags satte jag och Petra oss pa en lokalbuss for att aka till IKEA. Akte i sakert en timme langt utanfor Kuala Lumpur innan vi sag dom bla o gula fargerna. Kandes nastan som att komma hem, vi gick jattefort och var helt uppspelta - skitkul! Haha, gick direkt till restaurangen och kopte oss varsin rakmacka. Underbart gott och det kostade bara typ 10kr! :) Sen gick vi runt hela stallet, provlag i sangar och laste alla svenska namnen. Jag kopte en handduk och sen kopte vi belysning som vi ska ha pa julafton! Mitt emot kassorna fanns Swedish Shop med allt man kan tanka sig... jag kopte julmust och pepparkakor (till julafton), estrella chips, gott & blandat, snoren och sen kopte vi knackebord och kalles! Efter det gick vi tillbaka till restaurangen och at kottbullar, kokt potatis, lingon och brun sas!! AAH! :D

I tisdags gick vi till Times Square och kollade runt pa shopping centrerna dar, hittade inte mkt annat an tomteluvor som vi ska ha pa julafton, haha! :) Sen nar vi var pa vag tillbaka gick vi till ett internet kafe och vem sitter dar om inte Micke och Klas?! Varlden ar ganska lite ibland... Kul att antligen traffa dom igen i alla fall! :) Vi tog med dom till vart guesthouse och spelade Groo o Munchkin hela kvallen. Sen igar tog vi bussen till Singapore, tog bara fem timmar eller nat och det var annu en super vip sa det var hellugnt! Har saknat att aka buss lite, faktiskt. Kom till gransen och fick annu fler stamplar i passet, sen akte vi buss en bit till och darifran gick vi till ett guesthouse som var nedlagt. Hittade ett annat i narheten sa vi bor i ett dorm och betalar 15$ var, dyrt... fast det ar gratis frukost sa imorse at vi nog sex-sju stycken toast var, haha! :) Nar vi gick till hotellet gick mina kara Vietnam flip flop sonder!! Fast jag har lagat dom med maskeringstejp (det gar att laga allt med!!) sa nu funkar dom prima igen!
Sen idag har vi vart pa kamerajakt, Petra har kopt sig en systemkamera och jag inhandlade en digitalkamera!! Helgrym, har ett minneskort pa 256MB, kan ta videosekvenser med ljud och en massa annat kul - fick batteri med laddare och vaska och allt for ca 3000kr! Min julklapp till mig sjalv, nu maste jag nog halla lite i pengarna tror jag... haha! :)

Flyger till Bali imorgon, ska bli kul att flyga igen (just det, min flygradsla kanns ganska botad faktiskt... hihi)! Aker nog till Kuta Beach pa lordag, maste hitta bra boende till julafton!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping