Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Fredag 12 December 2008

Sankta Lucia...

Sitter här och somnar framför datorn... Upp i ottan och luciatåg på Opéran. Hur mysigt som helst. Lucia är för mig en väldigt intensiv men trevlig helg, snart ska jag iväg igen... ;-)

Hoppas ni andra också har fått lyssna på luciatåg idag, och att ni alla får en trevlig luciahelg med lussebullar och pepparkakor - även om den riktiga dagen är imorgon!

(Snart ska resväskan packas igen, och vi lyfter bort från kalla Sverige. SKÖNT att vi kommer iväg. Det var ju lite tveksamt ett tag... Jag ser i alla fall fram emot två härliga veckor med russingänget! ;-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Haidi säger:
Vilken fin Lucia bild du har. Jag var och tittade på ett Lucia följe som åkte häst o vagn, en lång parad med många hästar, Lucia, tärnor och tomtenissar. Det var jättefint.
Postat 2008-12-15 19:16  Anmäl
Gullsing säger:
Jag har bara sett luciafirandet på TVn. Min syster, som bor i Stockholm fyller år i dag, men jag bor i Helsingborg, så jag kan inte vara med och fira henne.

Gilla
Postat 2008-12-13 19:40  Anmäl
Crista säger:
Har tyvärr inte hört något lusse än...men föreslog för barnen att de skulle lussa mig imorgon. Mellanson och flickvän som lucia och minste sonen har två kompisar här över natt....det hade väl blivit ett fint lussetåg....men de var inte alls sugna på det.
Haha...hoppas det är pigga russin då....vart bär det iväg?
Postat 2008-12-12 20:41  Anmäl
Ingemar_e säger:
:-) Tur man inte är med, haha
Postat 2008-12-12 15:04  Anmäl
Sirapp säger:
Russingänget kallar jag pensionärerna som kommer följa med på resan. Har ingen aning om vilka det är, men med namnen Sven-inge, Ewa-lisa och kjell är det väl knappast nån i min ålder... ;-)
Postat 2008-12-12 15:02  Anmäl
Ingemar_e säger:
Lussefirande ett måste! Var faktiskt i går med barnbarn på dagis, vackert som en tavla.
Russingänget??:-)
Postat 2008-12-12 14:44  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
13 år sedan
Glass i stora lass
13 år sedan
Blått och vitt
13 år sedan
Riktig Semester
13 år sedan
Årets Greklandsdos
13 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Crista
Crista säger om Sirapps bild "Lucia":
Vad mysigt det ser ut. Fint med alla ljus.
12 december 2008 20:19