Ja, nu är resan till San Francisco bokad! Så länge som jag var väntat på denna resan så är jag överlycklig just nu =) !!! Det blev 13 nätter på ett
hotell som heter Hotel Cartwright, det ligger på Sutter Street, en gata som ligger nära kabelspårvagnarna och så är det 1 block till Union Square! Hotellet hade fått bra recensioner på Tripadvisor så det fick bli det! Sen så fick vi väldigt
bra flygtider också! 3 timmar har vi på oss att byta flyg i Amsterdam till San Francisco. Och så flyger vi med bolaget KLM, det verkar vara bra! Ja nu återstår bara väntan =) Vi åker den 11 Juni och stannar till 24 Juni. Tyvärr missar jag skolavslutningen som är den 11:e , men det gör inget, San Francisco är ju så mycket viktigare =) ! Ja, hotellet har bra läge, det ligger en omtalad 50.tals restaurang på samma gata som hetet Lori's Dinner, som serverar tradionella amerikanska burgare och annan skräpmat =) Busstop till lokaltrafiken (MUNI)ligger precis utanför hotellet, man kan även se Cable Cars när man går utifrån hotellet, och så finns det många resturanger på gatan och även livsmedelsaffärer mitt emot. Så jag tycker att det låter jättebra! Den stora frågan är nu vilket sightseeingbolag man ska anlita?? Grayline eller Sightseeing world??? Det finns ju inte så många sökningar på dessa bolag på Google... eller så bokar man turerna på plats, eftersom att den jättestora turistbyrån bara ligger 2 block ifrån hotellet, och så har sightseeingbolagerna sina kontor i Fisherman's Wharf, men det finns en risk med att boka där. Eftersom att det är högsäsong, kan turerna vara uppbokade.. Visst det är väl inte så troligt,men det kan alltid hända. Därför är det bäst att ha allt bokat här hemifrån. Förresten så vill jag nämna att vi bokade resan genom Resias hemsida. De hade resonabla priser där, så det fick bli dem. I alla fall är jag jättenöjd och glad med bokningen! Det är bara 7 månader kvar, och det går fort! =)