Ganska mulet idag igen så vi beslutade att åka med moppen till Saladan för sista inköpen...Golfstrumpor 3 st för 100 thb och lite småkrafs. Som vanligt måste jag ju uppsöka den kommunala anrättningen...men icke sa nike...öppnar kl 11.00. Det var bara att muta första bästa ställe...blev ett danskt bageri som fick den äran...
I affärerna tycker de att Th skall köpa nya skjortor då hans ser för små ut efter alla Chang och Singha i magen...men när vi kommer hem blir det inga öl på länge...eller chips. Vi har nu sänkt oss så lågt att vi börjat äta chips också. Inte bra, inte bra...Vi skyller på att vi behöver salt...så visst är det väl så...eller hur??
Kollar upp kartonger på posten, postar några kort mm...hemåt och andas under AC:n en stund. Lunchen intogs på stranden vid Monwalk...
Hem och packade kläder mm i en bag som blev full och TUNG. Nu går det inte att åka moppe med så stor väska så jag fick ta en tuktuk till Salan och posten. Th fick åka efter med moppen.
Sagt och gjort...invägt och klart, tulldeklarationen ifylld och för en gång skull var det lite folk där...brukar vara knökfullt annars. Liten regnskur kom men den var väntad...
Dags för dagens vila, läsning, korsord mm...Orkar inte gå ut och äta ikväll så jag knappt sovit i natt så det bli take away hemma i
lägenheten i stället. Kollade in en film och sedan natti tidigt för mig i allafall...Th kollade åskovädret på balkongen...långt borta som tur är...
@ Magita och Kjell. Hade ni skype installerad i er dator. Hade för mig det. Mitt skypenamn fick ni ju med länken så bara att trycka på luren...Tiden här är dock 6 timmar före. Kl. 22.00 härnere är den kl 16.00 hemma.
Slut för nu/A & Th