Stöd Ukraina

Gullans blogg

Söndag 15 Februari 2009

Riga

Är just hemkommen från en 4 dagar tripp till ett frysande kallt Riga. Hunnit med rundtur, besök på handels, träffa näringslivet och testat diverse restauranger och barhäng. Hotel Valdemars som ägs av svensk/letter är verkligen att rekommendera. Bra pris på lagom avstånd till centrum.

Bästa restaurangen i stan serverade gotländska delikatesser, så jag kände mej som hemma:). Gotländsk Carpaccio var faktiskt höjdpunkten. Chefskocken berättade också sin bild av Gotland (som bara ligger 20 mil bort) och den bilden gjorde mig till ännu stoltare gotlänning än vad jag var innan. Lät som om han trodde det var paradiset:) Den internationella baren på 26 våningen i gamla "Rysshotellet" är värd att besöka. Tjusig utsikt över hela stan och internationell modern känsla. Karaoke blev det en kväll, (ni skall vara glada att ni inte hörde det.)

Det mest intressanta var ett möte med en av cheferna på SEB. Sitta ner och prata ekonomiska krisen från Lettisk vinkel gav många funderinger. Kanonintressant.

Om jag själv fått valt tidpunkt för resan så hade jag nog valt en april/maj resa. Staden var kall nu men med mycket kläder och raska steg så höll vi värmen under rundvandringen. Såg Kruttornet, som inte var likt Visbys men hade haft samma funktion, och fick höra hela landetshistorien av en duktig guide.

Ny resa är bokad i april. Då blir det New York och Boston i 10 dagar. Först på egen hand och den sista halvan med familjen. Dessutom skall vi på födelsedagskryss till Finland i maj... men det är hemligt:)
Dela med andra:    

Kommentarer
Alve säger:
Hej, vi är två damer i 60+ som skall åka till Riga i augusti. Vi har bokat hotell och flyg. Kommer fram till Riga sent på kvällen. Hur tar vi oss lämpligast från flygplatsen in till centrala stan? Taxi, flygbuss???
Har du något tips om vad vi inte får missa? Vi reser onsdag-söndag, knappt 4 dagar i Riga.
Postat 2009-07-07 00:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet