Stöd Ukraina

Perrs blogg

Måndag 21 Augusti 2006 - Nederländerna

Redan fem dagar i Holland!

Bakslagen först:

# Det regnar och det kommer det tydligen göra en hel del här i Holland. En liten "flashback" till min tid i England. Och då förstas inte av det bättre slaget.

# Ni som känner ert Nederländerna vet att Holländarna älskar att fritera. Allt! Det gör inte jag.
Gick faktiskt och tänkte att här i Rotterdam skulle det vara perfekt för hamburgekedjan MAX att starta upp en restaurang om de ämnar ägna sig åt utlandet. Mig veterligen finns bara McDonalds och Burger King.

# På min tv kan jag få in knappt 30 kanaler, CNN, olika sorters BBC, några till engelska, självklart holländska men också tyska och en turkisk tror jag. Det dåliga är att jag inte på en enda av dessa får in en skarp bild.

# Jag kan ännu inte uttala ett enda holländskt ord korrekt.

# En annan känsla är att jag verkar ha kommit till ännu ett land som bygger husen i olika kulörer av grått med materialet sten, samt älskar att pryda golven med heltäckningsmattor.

# Heltäckningsmattor är det som tur är inte i badrummet. Men där har dom valt att vända toalettstolen FEL, och dessutom bygga den så konstigt att nr 2 lägger sig på en plattå innan man spolar ned det. Ofattbart klumpigt! Finns ingen logik. Tackar-tackar Gustavsberg att ni tänker till innan ni tillverkar era toastolar!

Sådär ja. Då har jag klagat av mig. I fortsättningen kommer det nog mest bli positivt har jag en känsla av.
/Per
Dela med andra:    

Kommentarer
Perr säger:
Svar till CC. Tungt med watertouch hela tiden. Schweizaren tyckte också att toorna var enormt konstiga här. Sen en sak till. Handfatet inne på toan är så litet att på sin höjd EN hand åt gången får plats i det. Men så är det väl när 15 miljoner bor på en yta mindre än Islands. Ja, ja men annars verkar du ha gillat Kanada.
Postat 2006-08-28 14:18  Anmäl
År majonnäsen på McD pommes så bra som Vincent Vega säger?
Postat 2006-08-28 13:30  Anmäl
Cc säger:
Toorna i kanada har ingen fallhöjd alls. Grund skål och vatten halvvägs upp. Det är jättesvårt att inte plaska och man får watertouch jämt...
Postat 2006-08-28 06:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet