Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Fredag 5 Februari 2010 - Sverige

Redan februari.....

.......var tar tiden vägen? En fråga som vi alla ställer oss emellanåt. Ibland kan tiden krypa fram och det känns som om evigheten har hälsat på, andra gånger går tiden så snabb så vi hinner kanppt blinka. Ändå så går ju tiden alltid lika snabbt/långsamt......

Nu har min väntande/längtande tid kommit. I juni förra året bokade jag vår resa till Goa i Indien och på onsdag bär det i väg. Under alla månaders väntan har vår avgångstid från Kastrup ändrats, till det sämre för oss. Jag har också bytt hotell, från norra Goa till södra. Jag har varit i södra Goa tidigare och ville gärna tillbaka dit.

Något som jag har lagt märke till under de senaste veckorna när min resa har kommit upp i olika samtal är att den första frågan jag har fått har varit: Hur länge ska ni vara borta, två veckor eller?
Hur kommer det sig att resans längd är så viktig? Känner ni igen er?
Nu är det så att vår resa är inte 2 veckor lång, och nej den är inte 3, 4 eller fler veckor heller. Den är "bara" 8 dagar och när jag har berättat det så blir reaktionerna lite olika. Många blir förvånade att vi reser sååå långt bort för så få dagar, andra säger inte något alls men ser fundersamma ut.
Visst hade jag självklart viljat vara borta mycket längre men nu finns inte den möjligheten av olika anledningar.

Jag tycker att det är så fantastiskt att kunna få resa och se delar av världen så för min del så kan jag åka var som helst, det kan vara under några få dagar eller flera veckor. Det är själva upplevelsen som är det viktiga, inte resans längd. Sedan kan jag ju tillägga att resa i 24 timmar för att komma till Sydney, stanna drygt 5 dagar och sedan 24 timmar flygresa hem inte är att rekommendera, men det går :-)

I morgon ska vi susa ner för backarna, jag hoppas vi inte bryter några ben.....

Ha det bra i den härliga vinter!//Ellismellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Kustaffe säger:
Har du en plats över i resväskan?
Jag förstår frågorna men en såpass lång resa vill Jag för min del inte ha kortare tid än 2 veckor helst 3. Jagtycker det tar ett dygn att ställa om sig tidsmässigt sedan vill jag hinna se mig om på de sevärdheter som finns i omnejden. Detta är min erfarenher
Postat 2010-02-07 00:26  Anmäl
Annicajoh säger:
Åh, vad skönt det låter med Goa och Indien. Jag var i Palolem i södra Goa och i Calangute i norra Goa för några år sedan. Och jag måste säga att Palolem var definitivt att föredra, iaf om man gillar lugn ch ro. Calangute var ganska charterinriktat medan Palolem var mer backpackerstuk.
Ha en jätteskön resa!
Annica
Postat 2010-02-06 23:05  Anmäl
Carmor säger:
ja du har rätt, tiden är det viktigaste ibland, konstigt. Jag hoppas du får en bra resa och uppleva mycket. För min del väntar först ishotellet och Pajala sedan resemässan i Göteborg.
Postat 2010-02-06 18:14  Anmäl
Jojes säger:
Önskar dig en trevlig resa till Indien.
Postat 2010-02-06 14:49  Anmäl
Fagersta säger:
Kloka tankar du har. Jag har haft domsamma. Längden är tydligen viktig för folk, inte vart eller hur man reser. Vi far på lördag och blir borta hela 3 veckor .Pensionärer kan !!! Måste bota en förkylning först
Ha det bra och ta vara på tiden
Kram
Postat 2010-02-06 14:27  Anmäl
Merlin säger:
Tack för trevlig läsning. Jag håller med dig, kan jag resa någonstans om jag bara kan vara där några dagar så åker jag, jag älskar också att resa.
Postat 2010-02-06 14:09  Anmäl
Leroslover säger:
Önskar dig en trevlig resa! Indien är inte på min 'lista' men det ska bli kul att höra om hur du haft det!
Postat 2010-02-06 12:25  Anmäl
368577 säger:
Indien är landet som vi alltid längtar åter till. Jag förstår att du gärna åker dit, det är något speciellt med landet.
Ha nu en skön resa även om den blir kort.
Jan-Olof och Margareta
Postat 2010-02-06 08:36  Anmäl
Ynnej1976 säger:
Trevlig resa!
Postat 2010-02-06 07:01  Anmäl
Sierra säger:
Njut av dina dagar i Goa och du...skippa för säkerhets skull sista åket i morgon...:-)
Postat 2010-02-05 22:58  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet