Sov väl så där inatt, det knirrade och knarrade på båten. Som den lortgris jag var hoppade jag att duscha. Duschen tilltalade mig inte riktigt..... Det blev en raggardusch, får ta det på nästa ställe. Backpackar man så gör man. Vissa dagar när man reser länge känner man sig inte så jättefräsch precis.
Chau Doc tillhörde tidigare Kambodja , liksom stora delar av Mekongdeltat. Här finns en blandning av olika folkslag. Vietnameser i huvudsak förstås men även kineser, cham och khmerer. En väldig blandning av olika religioner.
Vi var ett gäng som hoppade på båten, som först tog oss till en fiskeodling. 3 minuter, snabbstopp. Fick se när de matade fiskarna. Imponerande? Knappast.
Något som jag blev imponerad av var vårt besök i ett Cham community. De kom dit efter kriget och byggde upp ett samhälle med olika religioner, islam, kristendom, buddister mm. Intressant.
Gick omkring i byn ett tag, köpte urgod nygräddad kokospannkaka. Smarrigt.
Vidare på båten tillbaka till
hotellet och på en buss till Con Dao. Det var den dagens utflykter. Stämde inte överens med mitt program kan jag säga. Gilla läget, Gunilla
Kom fram till Con Dao, nästa stopp, runt lunchtid. Checkade in på hotellet. Tummen upp, betydligt bättre än gårdagens bottennapp. Och ett stort plus, vi var endast 5 pers i en minibuss. Snacka om utrymme :-)
Ut och vandra och upptäcka stan. Som tilltalade mig mer än Chau Doc.
Vilket fantastiskt gott kaffe de har i
Vietnam!!! Ofta får man serverat med te vid sidan om.ibland kallt, ibland varmt. Ska vara bra sägs det.
Ikväll var det inga problem att sova. Och ja, jag duschade idag.