Hej igen
Nu befinner vi oss i Quito, har har vi tagit de riktigt lungt, vi hamnade pa ett riktigt mysigt
hotell i den nyare delen av stan, en upprustad herrgard i gammal spansk stil, med jatte trevlig personal. I forrgar traskade vi mest runt i stan och kollade laget, samt gjorde en del shopping, vi kande att vi behovde ha nagot annat an vandringsklader till nyar... Ganska trevlig stad faktiskt.
Igar gjorde vi alla turistattraktioner, forst va vi vid jordens mitt punkt, lat 0, long 0, ligger precis utanfor Quito, sa nu har vi ett gang kort dar vi star med fotterna pa vardera sida om ekvatorn!
Tydligen ska de finnas ett coolt exprement dar, om man staller ett agg pa en spik mitt pa ekvatorn sa ska de sta upp... nagon hade haft sonder agget och de fanns inga hela att fa tag i sa vi vet annu inte om de stammer... dessutom ska toaletterna spola at olika hall pa olika sidor om ekvatorn, vi hittade inte de experimentet heller, sa de kan inte heller bekraftas...
Dar efter tog vi en taxi till Telefériqo, ett riktigt turiststalle, med nojespark och restauranger. Men man kan ocksa ta en linbana upp till 4100 moh, dar man kan se hela stan! Hade som vanligt nar de galler hojder lite angest, men efter inkaleden tror jag att jag klarar av hojderna lite battre... Vi akte upp tog nagra bilder och akte ner igen.
Efter de akte vi hem och vilade, pa kvallen gick vi till en restaurang i narheten och delade en flaska vin och kakade. Idag byter vi hotell till ett i gamla stan, sa snart lar ni fa hora om alla de fantastiska kyrkorna vi ska besoka... de ligger namligen i de omradet:-) Nya bilder fran Quito kommer ocksa snart, de tar bara san tid att ladda upp dem...
Hoppas ni alla har de bra och att ni far en riktigt bra nyarsafton!
Kram pa er
PS halsa missarna!