Stöd Ukraina

Flys blogg

Torsdag 11 November 2010 - Dubai
Resealbum: DUBAI 2010

Poolen, stadstur o skybar

Då jag idag skulle på den första bokade utflykten med resebolaget och de skulle hämta upp kl. 14.15 (vilket blev 15) så tog jag det lungt på förmiddagen och låg och solade vid hotellets pool som låg på taket med en fin utsikt där man bl a såg Burj Al Arab (vilket jag även gjorde från mitt rum. Det var ju underbart väder hela veckan med ca 30 grader och 27 varje kväll. Dock var det lite blåsigt några dagar, men det var bara skönt. Märktes också att man bodde på ett lite finare hotell eftersom solstolarna höll hög kvalité och inte var av plast...

På eftermiddagen var det så dags för den stora Cityturen. Då den kom ganska sent så hade man ju sett en del av staden innan, men här var en del höjdpunkter ändå.
Första äventyret var att vi åkte ut på Palm Jumera, den här konstgjorda ön som ser ut som en palm. Tyvärr har jag inget foto av detta, då man inte fick uppifrån perspektivet, men det var otroligt fina villor som låg här. Längst ut på ön ligger ett gigantiskt hotell - Atlantis - och vi gjorde ett stopp här och gick in på ett akvarium som de hade - Vilken magnifik byggnad - här skulle man också vilja bo!
Därefter var det lite andra stopp som jag sett tidigare, eller som inte var så intressant, men senare på kvällen var det stopp på Dubais krydd- och Guldsouk, den senare är den största i Världen (vad annars när det gäller Dubai...) Tyvärr hade vi lite kort om tid så man hann inte få så stor överblick av detta, men det sägs att Guldet ska vara billigt och man ska pruta och det är äkta vara. Här stötte jag också för första gången på gatuförsäljare som ville sälja piratklockor mm
Efter detta var det dags för middag på en båt som tog os på en tur i Dubai Creek. Fin båt, god mat och underbar utsikt med alla upplysta skyskrapor som vy.

Var tillbaks på hoteller vid 23-tiden och då bytte jag om för att därefter ta taxi till Dubai marina och besöka Hotel Marriot och deras skybar på 52:a våningen. Trodde att baren skulle vara elegantare, men det var billiga priser i baren och en magnifik utsikt.
Därefter taxi hem igen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
1 år sedan
Långa promenader
1 år sedan
Kvällen var bäst
1 år sedan