Stöd Ukraina

Maddecks blogg

Fredag 30 September 2011

Planeringen fortsätter......

Insåg att budgeten inte gick ihop inför Florida 2012, så nu planerar vi för 2013 istället =)
Det blir lätt så när man inte kan hålla sig hemma mellan Florida resorna.... för ett par veckor sen var vi i turkiet och till våren blir det antagligen Spanien. Och visst, skulle vi hoppat över de resorna så hade vi ju kunnat åka 2012.
Men man måste ju se annat ibland också!!

Däremot planerar vi för en längre tripp den här gången, hoppas på 5-6 veckor. Om vi har det som ett första mål så kanske vi iaf blir borta 4 veckor ;) Man måste sikta högt!!

En liten roadtrip får det bli denna gång, funderar på nåt i stil med det här;
Atlanta
Memphis
New orleans
Destin
Orlando
Sarasota
Orlando

Atlanta kom med för att mannen vill gå på six flags.... inget måste för mig som hellre står på marken men nåt ska väl han få bestämma.... Nåt annat man borde se/göra i Atlanta?

Memphis var inte med från början, men såg att det inte skulle bli så stor omväg så jag lade in det med. Men vad gör/ser man i Memphis??

New Orleans hade vi tänkt ta förra vändan men det blev inte av så det hoppas jag verkligen blir av denna gång.

Destin eller någon annan ort uppe i panhandle, mest för sol & bad. Behöver lite vila efter intensiva stadsturer och långa bilfärder. Vilken ort är bäst för det?

Orlando, dags för lite fart o fläkt igen. Disneyparker och shopping för hela slanten =)

Sarasota eller någon annanstans på västkusten. Det är ju här vi känner oss som hemma, bland världens finaste stränder!

Orlando igen, insåg förra gången att det är bra att ha en extra dag innan hemfärd om det är något man "glömt" shoppa =)

Nu är det bara att fortsätta drömma o fundera. så blir nog den slutliga resan perfekt!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Sisso säger:
Hej igen!
Jag längtar alltid tillbaka till USA. Har varit där tre gånger och har varje gång känt att USA är det ultimata landet för en turist!! :) Sen vi fick barn har jag funderat på - när kan vi åka tillbaka? Vi har för avsikt att åka någonstans i slutet av mars/början av april. Nackdelen är dock att det är påsk och att alla resor blir extra dyra. Vi får se vad vi bestämmer oss för, men någonstans SKA VI och USA känns ALLTID rätt! :) Vi har några alternativ, men ser över vår budget.

Flygresan orroar mig dock fortfarande. Visst gick de bra när vi flög till Italien i somras, men det var bara tre timmar. Det jag oroar mig för är nog att jag inte vet vad jag kan förvänta mig av en 2-åring. Hur är vår son om ett halvår? På vilket sätt har han förändrats? Jag skulle inte vara rädd för att sätta mig på ett plan imorgon för nu vet jag hur han är - men hur blir det när han är äldre??

Kul att ni också varit på en all inclusive! .... tiderna ändras och så även resandet.... :)
Postat 2011-10-19 09:50  Anmäl
Maddeck säger:
vad kul att höra att både 'memphis och Nashville är bra! Ska genast kolla in var Nashville ligger mer
exakt =)
Får se hur det blir i slutändan;)

Sisso, klart ni vågar åka till Florida med en 2-åring!!
Vi har varit där med vår ena dotter när hon var 14 månader och 3 år och nu sist med båda då 8 månader o 5 år! Det har gått jättebra alla gånger.
jag brukar vilja ha bra flytider som matchar barnens sovtider. Icelandair har funkat klockrent för oss. Totalt kortaste restiden. När vår dotter var 14 månader så sov hon i princip hela flygresorna! men det måste ju ha varit rätt onormalt...haha
Så jag säger ÅK, ÅK !!
Postat 2011-10-18 19:45  Anmäl
Sisso säger:
Vad roligt att ni planerar frö fullt. Vi kom slutligen iväg på en charter till Italien med vår lilla son...första resan med barn avklarades galant!!! :)
Vi spånar också på Florida inför påsken 2012....vet inte om vi vågar åka så långt med en 2-åring - Ge mig MOD!!! :)
Kan starkt rekommendera NASHVILLE när ni ändå är nära. Vi spenderade några av mina roligaste dagar i den staden för två år sedan :)
Återkommer eventuellt med frågor om Florida - när vi väl kommer till skott att boka.
Postat 2011-10-18 19:28  Anmäl
Memmie säger:
Det lät ju tråkigt... ;o) Klart ni ska åka till Memphis! Där finns massor att göra: Graceland, Sun Studio, lyssna på musik på Beale street, åka hjulångare på Mississippi, Gibsons gitarrfabrik och ankorna på Peabody hotel till exempel. Har ni möjlighet tycker jag att ni ska försöka klämma in ett besök i Nashville också. Båda de städerna vill i alla fall jag absolut åka tillbaka till!
Postat 2011-10-18 13:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma
11 år sedan
Sista veckan
11 år sedan
Siesta key
11 år sedan
Orlando