Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Onsdag 17 December 2008 - Malaysia

Penang - here we come

Oj vilken resa.....
Det tog oss nästan 10 timmar i vår hyrda bil som faktiskt är skitsnygg..kan tänka mig sno med mig den hem....om den hade gått att paketera ihop lätt o smidigt!
Max ville spy så vi stannade o han bajsade istället....ute på vägen. det var ju lagom kul?!
Köpte mango på seven eleven...men det var ju någon inlagd skit som smakade salt så jag fick vara utan mat....tills jag hittade våra bullar jag hade med, så gott!

Vi räknade med 6 timmar hit, men det sket ju sig rejält. Vi trodde ju å andra sidan inte att vi överhuvud taget skulle kunna ta oss in i Malaysia med en Thairegad bil, men det var ingen som sa något om det vid gränsen så vi körde på och kom ju hela vägen hit till Penang utan att någon stoppade oss. Helt otroligt!
Vi hade målat upp bilder på hur vi hamnade i något sunkigt fängelse och barnen togs ifårn oss.....skämtar bara. jag tror ju gott om de flesta så jag tänkte nog inte riktigt så.

Nu är vi iallafall här på Baywiev Hotell i Penang city. vet inte riktigt vad jag ska säga om denna stad......george town som den heter. Större än jag trodde, väldiga kontraster i olika stadsdelar men grymt billigt. Handlade fina svarta sandaler...med glitter på för 40 kronor idag.
Vissa grejer är faktiskt billigare än Thailand, men inte maten¨på restaurangen här på hotellet (500 spänn för oss 4) Så dyrt har vi inte ätit sedan oktober tror jag :)

Visum...när vi var där i morse så sa de att vi inte kunde få dubbelt visum och det spelade ju ingen roll vad jag sa eller om jag charmade (funkade inte alls med min charm).....inte dubbelt!
Lite småsura gick vi därifrån o kände oss lite misslyckade......så vi åkte o shoppade och såg det på den ljusa sidan istället. Vi fick ju nu åka på ytterligare en resa om 30 dagar. Det är ju kul.

När vi hämtade våra pass senare så står det ENTER BEFORE: 16 mars 2009......vad menar de med det?
Är det någon som vet?
Får vi stanna i Thailand ända till den 16 mars då utan att förlänga visumet igen?
Vi fattar inte men vår taxi chaffis som förmodligen blåste oss på en massa pengar idag han sa att det var precis så det var. Ni måste ut från Thailand innan den 16 mars 2009 igen för att få nytt visum.
Kan någon detta?

Imorgon åker vi till Langkawi o kikar på den ön något dygn. De som bor här tycker inte det är så mkt att ha där....men det är ju många som åker dit så vi kan väl svänga förbi där vi också!

Vi kan säga så här för att underlätta för alla andra som söker visum här.
Se till att vara på konsulatet innan 11.00 för att ansöka om visumet, Ni får visumet redan på eftermiddagen igen så Ni behöver inte boka hotell en massa nätter som vi gjorde om ifall att vi inte skulle få tillbaka våra pass på ett par dagar. man får numera alltid visumet samma dag.

Från mars 2009 får man inte koma in med sandaler, linne, kortbyxor (stringtrosor????)
Var väl klädda så är det inga problem....men inga flip flopp eller bara stringisar för allt i världen!

Nehe, nu är det dags för sängen....vi har ätit McD 2 dagar i rad...så gott.
Mc D är snorbilligt här....vi åt 2 happy meal, 1 big & Co, 1 Big Tasty för 33 ringit (ca 70 kr)
Vi får nog äta där imorgon också....både gott o billigt.
Ser Ni nu att det märks att jag är från Småland......

Ha det så gott tills vi hörs igen vänner!

Stora kramen Sofie
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
"Enter before 16 mars" innebär att du måste resa in före detta datum. Du har alltså 3 månader på dig att korsa gränsen.
Postat 2008-12-17 19:50  Anmäl
Mpc säger:
men tro du skoja till det ara
Postat 2008-12-17 17:28  Anmäl
Mpc säger:
För dom är muslimer o vill inte se er nakna nästan i kläd sting trosor eller i bra bröstade
Postat 2008-12-17 17:21  Anmäl
Ibendorf säger:
Hahaha..om jag nån gång ska ut o söka visum så ska jag sannerligen minnas att det ej är tillåtet att göra så i stringtrosor......!!??
Postat 2008-12-17 16:54  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet