Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Måndag 19 Januari 2009

Pariiis

Jag som trodde jag skulle slippa undan sjukdomar nu resten av januari, men icke... :-( Vi får hoppas att jag håller mig frisk i höst för DÅ ska jag och mamma till Paris. Jag längtar som en gris :-) Wihie!
I september ska vi åka. Sist vi var i Paris var strax innan julen 2002, då missade vi några saker. Notre Dame och Louvren (ja, jag vet. helt sjukt egentligen, men mamma och pappa har varit i Paris hur många gånger som helst, så de ville gå på ett annat museum istället.) Mamma har i alla fall lovat mig att vi ska gå dit och titta på Mona-lisa nu när vi är där :-)
Annars ska vi inte göra så mycket. Vi ska bara stanna tors.kväll-sön. Promenera runt, gå på caféer och handla. Vi har ju varit där förrut och nästan bockat av alla sevärdheter, eller vad man ska säga. Det finns säkert 1000 kvar, men inget som intresserar oss speciellt mycket. I alla fall inte tillräckligt. ;-)
Nu längtar jag bara efter värmen och sommaren, för den går ju ruskigt fort så vips sitter vi på planet till Pariiiiiis...
Dela med andra:    

Kommentarer
Grekland säger:
Vad trevligt med en resa till Paris!
Jag hoppade över Louvren för att istället se alla Monets näckrosmålningar mfl på Dorsey museet. Att sen se boken "Linnea i målarens trädgård" på franska i foajen var kul. Jag läste den för mina barn när de var små. Många sa till mig att på Louvren hänger MonaLisa, visst, men att Dorsey var mer sevärt med alla impressionisterna.
Postat 2009-01-19 22:20  Anmäl
Ingridhell säger:
Kul att en resa är bokad! Undrar vart det bär i väg innan dess? Ska bli spännande att se.
Postat 2009-01-19 10:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
13 år sedan
Glass i stora lass
13 år sedan
Blått och vitt
13 år sedan
Riktig Semester