Fredag 20 Februari 2015 - Hué
Parfymfloden med mera
Köpte en heldagstur för idag. Med gravar, tempel, parfymfloden. Hela kittet på en dag. Dock inte Imperial City, den får en egen dag.
En helt ok tur förutom att guiderna inte var så jättebra på engelska och inte engagerade. Vi fick hjälpa oss själva istället. Hade min lilla guidebok med som jag läste i för de andra.
Fin tur på floden på förmiddagen där vi gick i land vid olika pagodor och tempel. Ovanligt ren flod, som man kunde se i alla fall. Lunch på båten, som den uppfostrade flicka jag är smakar jag av allt, trots att det inte faller mig i smaken. Till exempel deras dessert på gröna bönor bl a som ska vara jättenyttig, men ger en liten jolmig smak. Lunchen får i alla fall en 3:a av 5, mycket på grund av det trevliga sällskapet och att vi pushade varandra att smaka på allt.
Eftermiddagen blev det att åka buss mellan gravar och tempel. Givande, om man hade sin egen guidebok med sig. Oftast på dessa turer är det ont om tid och det blir lite stressat. Så lite Jalla, jalla över det hela samt att hjärnan går på högvarv av alla platser man besöker och intryck. Ibland känns det som man är en skolklass, som matas med information, årtal, kejsare mm. Bra att ha en guidebok att läsa i sedan.
Turen får betyg 3 av 5.
Nat, du franska flicka, hittar du min blogg "jag pallar inte" så förstår du :-)