Fredag 2 April 2010 - Zanzibar
PAje Ndame
Idag är det långfredag! Har väl inte märkt av det på något speciellt sätt förutom att de säger att det mesta är stängt nere i byn. Vad göra? Jo vi gick en sväng nere i Paje och det var mycket riktigt stängt på några "Hål i väggen" affärer men även några hade öppet. Den stora majoriteten är ju muslimer så jag vet inte vilken högtid de har men de kanske firar något de oxå. Vad har vi gjort mer idag då? Inget speciellt faktiskt. Solat, och badat då vi hade vatten på stranden. Det är ju som jag sagt tidigare en skillnad på över 4 meter mellan ebb och flod så idag vid ebb bestämde vi oss för att gå ut till revet som avgränsar havet och stranden. Det skiftar vart 4 timme cirka. Tror säkert vi gick i en kilometer men kom ändå inte ut till revet så när det blev för mycket sjöborrar och korall så gav vi upp. Har ju redan trampat på en sjöborre och taggarna sitter kvar i foten så det vill jag ju inte göra om en gång till.
Ikväll har vi ännu ätit en utsökt middag och efter det skall vi bara titta på stjärnorna och ta en öl i kvällsbrisen innan läggdags! Kan ni tänka er att vi njuter i värmen?
Tills nästa gång!
Kvälls dopp!