Stöd Ukraina

Lengans blogg

Söndag 28 Augusti 2011 - Oslo

Oslo, 10 dagar efter dådet.

Jag besökte Oslo 10 dagar efter terrordådet och det var väldigt starka känslor som kom fram då jag vandrade runt bland tusentals rosor vid Oslo Domkyrka. Jag var där både på dagen och på natten och det var en väldigt speciell stämning där på natten då alla tända ljus fladdrade i mörkret.

Man kunde även se hur stort område som hade drabbats av bombens tryckvåg. Hundratals fönster var trasiga över ett stort område. Overkligt att detta kunde ske här i Norden men det är väl så, galningar kommer vi få se överallt, man vet aldrig var dom kan dyka upp tyvärr.

Annars var anledningen till Oslobesöket att Liverpool var där för att spela en match mot Vålerenga.
Vi var flera tusen Liverpoolfans som träffades på stan och svettades i den sanslösa hettan. På arenan var det nästan bara Liverpoolsupportrar och stämningen var hög före match men strax innan avspark så hölls en tyst minut för offren i terrordådet och då var det så vackert knäpptyst.

Matchen var inte så bra och slutade 3-3. Många mål men dåligt spel. Men fotbollen kändes inte så viktig dessa dagar, att vi var ett bra kompisgäng som fick träffas och prata om det som hänt i staden kändes större.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet