Igår onsdag var det sol och 30 grader. Det är väldigt fuktigt, skulle gissa på ca 70-80 % luftfuktighet.
Idag stod det shopping på agendan, och då i ett speciellt område där det näst intill bara finns affärer med porslin och kökstillbehör och en rad mångd knivaffärer
Vi hade så himla skoj så vi hann knappt äta... Sedan blev det en runda i Tempelområdet Askusa.
jag känner mig som en
Japan när det gäller fotogarfering.. jisses vad bilder jag tar, men kul är det. laddar upp en "pytteliten" del av dagens alster...
Vi hittade en del mysiga inredningsaffärer. De har det väldigt fint utanför sina restauranger.. Så himla mysigt.
Japanerna är verkligen snälla och hjälpsamma och jag lovar de finns ÖVERALLT :-)
Som ni alla vet är de VÄLDIGT många och bor väldigt trångt. Husen är inte snygga ett dugg utan är byggda för att förvara männsikor. Tvätten har man på Balkongen, förmodligen finns ingen plats på insidan .-)
På kvällen tog vi
bilen in till GINZA där de fina affärerna och alla neonskyltarna finns.. Ingen
bra idé att at bilen, men vi gav oss inte så till slut hittade vi en plats.
Tyvärr hade klockan hunnit bli över 21.30 så affärerna hade stängt. Vi skulle ta oss in till HM som öppnade förra helgen...
Kvällsmaten blev på ett Inhemskt hak- Yoshinoya-
Sedan körde vi en runda över Rainbow Bridge- lyckades få en finbild med Tokyo I bakgrunden.
Opps... klockan blev 01:00 så det var bums i säng för idag (torsdag är det Japansk matlaganing hemma hos en japanska) mer om detta imorgon..
Hoppas att ni alla har det bra för jag har det toppen... tiden går så fort så man hinner kanppt inte med att ta till sig alla intryck..
Stor kram från mig på andra sidan jorden..