Risk för nya demonstrationer i Bkk? Jaa, 26/2 ska domstolen meddela vad som händer med de ca. 20 miljarder som staten frös inne för Thaksin. Kan inte tänka mig annat än att det blir demonstrationer och protester oavsett domslut - antingen protesterar de gula eller röda...
Läge att hålla sig uppdaterad, särskilt om man tänkt sig till Bkk eller
flygplatsen denna dag eller närliggande dagar.
Med anledning av ovanstående har /ska Thailändska regeringen upprätta 38 st "safetycenters" i landet för att förhindra bråk och våldsamheter runt den 26/2. Centren ska placeras i norra och nordöstra delarna av landet på de platser där störst risk för demonstrationer och upplopp anses föreligga.
MVH / Marika
http://www.thaivisa.com/forum/March-12-Most-Worrying-Day-Thai-t344516.html
Hälsar TheElf
PS. Jag har anmält Ivans påhopp på mig till Resguidens redaktion.
Ska bli intressant att följa utvecklingen i Thailand.
Tyvärr blir det ingen resa för oss i år.
Är hjärtligt trött på alla bloggar och bilder har på RG med "Vi i poolen",
"Kvinna på utsikten" eller "Machomannen i djungelkanoten.
Finns tillräckligt mycket av sån´t här.
Bry dig inte, borsta bort det som lite damm på axeln. Du har vettigare sakar att lägga energi på än uttråkade avundsjuka människor.
Satironi kan vara begåvat ibland — men sällsynt. Här på RG också. Tyvärr!
Jag tyckte ditt inlägg var bra. Du verkar vara uppriktigt intresserad av Thailand. Däremot så måste jag säga att några av kommentarerna du fick var riktigt korkade.
Vänligen!
The Elf
Efter som Thailand har så underbara människor kan man trots alla oroligheter resa till landet utan att utsätta sig för någon större risk, bara man undviker att hamna mitt i "smeten".
Tror inte att något av partierna vill att turisterna uteblir då det utgör en stor del av landets inkomster.