Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Fredag 15 Januari 2010 - Koh Lanta

Nu är det fredag igen...

Nu börjar tiden gå lika fort som hemma....skillnaden är dock enorm....jag är i god tid när jag ska hämta barnen kl 2, inte som hemma när jag sladdar in kl 16.30 på skolgården alltid lite sen och med andan i halsgropen. Det går nästan inte att sladda med tuk tuken.........om man inte svänger skitasnabbt så framhjulet på moppen reser sig samtidigt som sidovagnen står kvar i backen...har testat så jag vet :)

Hittade mig en hjälm igår, jag köpte en för ingen ville hyra ut...200 spänn för den finaste jag hittade och utgångsdatum var 2006...men den är så fin och den skyddar ju mer än inget. Thailändarna fnissade gott när jag provade den, undrar vad de tänker: Sicken dåre...köpa hjälm...jag gjorde tummen upp när jag gick ut i min nya blåvitrandiga hjälm och solisar i alla fall.

Lotta och gänget har flyttat upp till klong dao stranden (dvs min strand) så idag kom tjejerna förbi kl 8.30 för de skulle på yoga, de frågade om jag ville hänga på men ack nej...jag har min träning. Min meditationskurs börjar på måndag så det får räcka...

Idag är det samarbetsdag på skolan så hela skolan är på stranden och ska bygga något....lägger ut kort så får ni se vad det blev....

Tjing från pling
Dela med andra:    

Kommentarer
Lonek säger:
Jag vill se kort på hjälmen- med dig i!!
Postat 2010-01-15 11:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
12 år sedan
Äntligen
12 år sedan
Två dar kvar / Filippa.