Stöd Ukraina

Maddecks blogg

Lördag 9 Februari 2008

Nedräkning

Nu är det bara 1,5 månad kvar!!
Nedräkningen , som iofs har varit igång sen juni 2007, har börjat på riktigt.
Har lagt shopping förbud på både mig och mannen. Idag ville han köpa ett par skor, men vi köpte en ny resväska istället!! Mycket bättre, shoppa ska vi ju göra i Florida! Väskan var en typ av bag på hjul, känns bra. Vi (jag) har en sån sen innan men den är brun o rosa så den vill ju inte mannen dra på , så nu blev det en svart. Då har vi varsin och de är ju lätta att dra, vilket är bra då det kan bli lite tungt på hemvägen ;)
Har börjat spåna på allt jag "måste" hinna göra innan vi åker, fixa "mutor" till dottern att få på planet om det blir grinigt, fixa kattvakt, någon måste tömma brevlådan, växla lite pengar, köpa nån bra bok mm.
Lyxproblem, jag vet!!
Men tiden går fort så det är lika bra att börja i tid.
Drömmer mig bort på kvällarna och funderar på allt vi ska göra när vi är i vårt paradis. Känns ganska skönt att åka till ett ställe vi varit på tidigare, då blir det inte så mycket som man "måste" ha sett & gjort, utan vi kan ta dagen lite som den kommer. Men mycket slappande på beachen kommer det definitivt att bli.
Lite sightseeing blir det såklart också, vi har bokat in ett par dagar i Orlando, där ska vi gå på Magic kingdom och 1 park till som vi inte bestämt än. Sen skulle jag vilja åka till St Agustine , men vi får se hur det blir med det. Men tid har vi ju, 1 månad är ju faktiskt ganska lång tid.
Ska bli såååå skönt. Tror att jag kanske kan slå mitt tidigare solbränna rekord, vilket inte borde vara så svårt , eftersom jag inte blir brun utan mest indianröd. Men målet är att vara lite brunare än de på jobbet när jag kommer hem..... haha

Tjingeling
Dela med andra:    

Kommentarer
Familyb säger:
Hallojsan!! Jag är bara såååå avundsjuk!! sen vi kom hem i november har jag längtat tillbaka, är helt såld på den staten....Ni kommer att få det underbart och packa försäkerhets skull ner en tom bag i resväskan, det blir ju lätt mer shopping än vad man tror overthere. Lyckostar!! ...hm ni kanske kunde stuva ner även mej i en väska? jag är knappt 1,60m och jag lovar att inte göra mycket väsen av mej....snääälla...HLS M
Postat 2008-02-13 15:08  Anmäl
Memmie säger:
Härligt att ha det så nära inpå. Själv är det exakt sex månader kvar idag tills vi åker... Men det går ju fort, brukar ju i alla fall kännas så i efterhand.
Vilka parker är det ni funderar på som park två?
Postat 2008-02-10 09:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma
11 år sedan
Sista veckan
11 år sedan
Siesta key
11 år sedan
Orlando